logo F1online.skF1online.sk

Nečakali sme, že všetci zastavia, priznal Stella

Oscar Piastri a Lando Norris2
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 23:59

McLaren v tejto sezóne neraz pôsobil dojmom, akoby ani nechcel získať titul. Samozrejme, že chce, ale chyby a rozhodnutia nielen jazdcov, ale aj boxového múra vrátili do hry Maxa Verstappena. Ten má v druhej polovici sezóny fantastickú formu. Možno nemá najrýchlejšie auto, ale je pripravený využiť každé zaváhanie súperov. McLaren si v Abú Zabí jednoducho nemôže dovoliť ďalšie zbytočné chyby.

Tých však v tejto sezóne nakopil líder šampionátu obrovské množstvo. Aj tá posledná môže vyjsť McLaren veľmi draho. V 7. kole VC Kataru vyšiel na trať safety car, na čo unisono zareagovalo povolaním svojich jazdcov do boxov deväť tímov, inými slovami všetky okrem McLarenu.

Ako sa ukázalo, bola to veľká chyba papájového tímu, ktorú boli Verstappen a Red Bull pripravení využiť. Druhé miesto Oscara Piastriho a štvrté Landa Norrisa v pretekoch, v ktorých mali skončiť na prvom a druhom mieste, boli pre všetkých v McLarene veľkým sklamaním.

„Výsledok je sklamanie,“ priznal šéf stajne Andrea Stella po pretekoch pre televíziu Sky. „S Oscarom sme určite mali potenciál na víťazstvo, ktoré by si zaslúžil. Bol najrýchlejší v kvalifikácii aj v šprinte. S Landom sme zas mali potenciál na pódium, ale prišli sme o víťazstvo pre Oscara a o pódium pre Landa.“

„Rozhodne to nie je výsledok, aký sme chceli. Musíme preskúmať naše rozhodnutie počas safety caru v 7. kole. Ako obvykle sa z toho poučíme a zlepšíme sa pred ďalším podujatím, ktoré bude rozhodujúce,“ dodal Stella.

Ako vyzeral rozhodovací proces na boxovom múre McLarenu? Vzhľadom na predchádzajúce rozhodnutia tohto tímu nejedného okamžite napadlo, že stratégovia nechceli zastaviť jedného pilota, aby nedajbože niektorého z nich nezvýhodnili. Podľa Stellu však nič také nehralo rolu.

„Bolo to naše rozhodnutie. Popravde, nečakali sme, že všetci ostatní zastavia. Keď všetci za vami prídu do boxov, tak zastaviť je v takom prípade určite správne rozhodnutie. Ako vedúce auto však neviete, čo urobia ostatní,“ povedal taliansky inžinier.

„Ak by sme povolali oboch jazdcov, Lando mohol pri dvojitej zastávke stratiť čas, ale naše rozhodnutie stálo predovšetkým na predpoklade, že nezastavia všetci ostatní. Rozhodli sme sa, ale naše rozhodnutie nebolo správne,“ dodal Stella.

Vo vysielačkách oboch jazdcov následne zazneli uistenia, že ostatní piloti prišli o „flexibilitu“. Na konci 57. kola však bolo jasné, že v Red Bulle urobili dobre, keď túto „flexibilitu“ vymenili za v podstate isté víťazstvo. „Flexibilita sa týkala ďalšieho výjazdu safety caru. V takom prípade by sme sa ocitli v skvelej pozícii,“ vysvetlil Stella.

„Všetci, ktorí zastavili v 7. kole, mali stratégiu jasne danú. Nakoniec sa to však vyvinulo v ich prospech. Mysleli sme si, že tempo nášho monopostu nám umožní si vytvoriť náskok, ale neobjavila sa veľká degradácia pneumatík, takže sme našu rýchlosť nemohli naplno využiť,“ povedal Stella.

Ten sa nevyhováral ani na skutočnosť, že ako vedúci tím sa nachádzali v záverečnej časti okruhu a mali na rozhodnutie menej času než všetci ostatní. „Musíte mať plán pre prípad výjazdu safety caru bez ohľadu na načasovanie. Samozrejme, keď to príde takto neskoro, nemáte možnosť si skontrolovať situáciu v pit lane a plány ostatných. V každom prípade to však nie je výhovorka. Musíte byť pripravený na rozhodnutie,“ skonštatoval Stella.

Súvisiace články

Diskusia