logo F1online.skF1online.sk

Nový motor Mercedesu je lákadlom. Pri rozhodovaní pomohol aj Albonovi

Alex Albon
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 6. 2024

Ako sa zmení rozloženie síl na štartovom rošte v roku 2026? Vieme, ako to vyzeralo, keď došlo naposledy k zásadným zmenám motorových predpisov. Podarí sa Mercedesu s novou pohonnou jednotkou podobný husársky kúsok? Zdá sa, že viacerí sa na to spoliehajú.

V padoku sa v súčasnosti veľa špekuluje o tom, ako prebieha vývoj nových motorov. Situácia v Red Bulle, Honde a Audi nie je vo všeobecnosti hodnotená príliš lichotivo. Naopak, o Ferrari a Mercedese sa šíria slová chvály. Hlavne posledná menovaná značka je na tom vraj veľmi dobre, čo potvrdzujú aj špekulácie o pohyboch na jazdeckom trhu.

Keď to máme zhrnúť v skratke, tak Esteban Ocon vraj dá radšej prednosť Haasu pred Audi. Šíria sa dokonca fámy, že Renault má v úmysle úplne uzavrieť svoj motorový program a od roku 2026 bude Alpine používať zákaznícke motory. Veľavravné sú aj špekulácie okolo Carlosa Sainza. Ten je vraj otvorenejší ponuke od Williamsu než od Audi, čo len podčiarkuje, akú povesť má v padoku projekt továrenského tímu nemeckej automobilky.

Pre španielskeho pretekára je vraj veľkým lákadlom nový motor Mercedes. Pamätáme si, že ten v rokoch 2014 a 2015 vystrelil tímy ako Williams či Force India až na pódium. Nový motor nemeckej automobilky, zdá sa, predstavuje železnú istotu a potvrdil to aj Alex Albon, podľa ktorého bol Mercedes jeden z dôležitých faktorov pri rozhodovaní o predĺžení jeho zmluvy.

„Myslím si, že Mercedes zas a znova dokazoval, že pri zmene pravidiel sú o krok pred súpermi,“ vyhlásil britsko-thajský pretekár. „Nehovorím, že ostatní neodvedú dobrú prácu, ale podľa mňa je Mercedes minimálne stávka na istotu. Keď sa pozriete na ostatné tímy stredu poľa, ktoré prídu s novými pohonnými jednotkami, tak aj tie určite investujú veľa peňazí.“

„Zároveň si však myslím, že aj v roku 2026 bude náš tím v procese budovania. Samozrejme, že chcem do toho roku vstúpiť v najlepšej forme. Ak by sa nám to však celkom nepodarilo, stále budeme mať za chrbtom veľmi silný motor,“ povedal s istotou Albon.

Motorový program svojho tímu chváli aj Russell

Tieto slová potvrdil aj jeho dobrý priateľ George Russell. Samozrejme, ten by na Mercedes nikdy nepovedal krivé slovo, ale jeho slová ukazujú mieru sebadôvery vnútri motorového oddelenia v Brixworthe. Nezabúdajme, že motory Mercedes sú aj dnes špičkové a víťazné, čo v tomto roku dokázal McLaren. Je to skôr aerodynamika, ktorá zráža továrenský tím na kolená.

„Rok 2026 sa zdá byť strašne ďaleko, ale vo svete Formuly 1 je to ako zajtra. Tím je však pred štartom novej éry veľmi sebavedomý,“ vyhlásil Russell v Monaku. „Myslím si, že všetci viete, aké má tento tím skúsenosti, aký úspech dosiahol v roku 2014 s novou pohonnou jednotkou a čo dokázal vo Formule E a pri stavbe hyperáut.“

„V Brixworthe pracuje obrovský počet individualít s obrovskými skúsenosťami pri vývoji týchto futuristických technológií. Myslím si, že sme v skvelej pozícii, aby sme dokázali postaviť skvelý motor. Nezabúdajme ani na prácu Petronasu pri vývoji palív a mazív. Celkovo si teda myslím, že po motorovej stránke cítime pred štartom novej éry sebadôveru,“ povedal Russell.

Súvisiace články

Diskusia