logo F1online.skF1online.sk

Kvjat: Istanbul vôbec nepoznám, ani zo simulátora

Daniil Kvjat
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala11. 11. 2020

Piloti sa tento rok musia vysporiadať s tým, že v kalendári pribudli trate, na ktorých ešte nikdy neboli. Jedným z nich je Daniil Kvjat, ktorý tento víkend zažije v tureckom Istanbul Parku svoju premiéru. Nevýhodu v porovnaní s ostatnými bude mať v tom, že si ho nemohol skúsiť ani na simulátore.

Formula 1 sa vracia do Turecka po takmer desaťročnej odmlke. Poslednú Veľkú cenu Turecka vyhral v roku 2011 Sebastian Vettel — rok po slávnej kolízii s Markom Webberom —, ktorý tak tento okruh pozná. Daniil Kvjat sa v kráľovnej motoršportu predstavil až v ročníku 2014.

“V Istanbule som ešte v rámci žiadneho šampionátu nepretekal,” hovorí pred víkendom v Turecku Daniil Kvjat. “A pri súčasnej situácii som si tú trať nemohol ani len vyskúšať na simulátore. Budem teda začínať úplne od nuly.”

“Samozrejme, že viem, ako za sebou nasledujú zákruty a pozeral som niektoré preteky. Viem, že sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek ako naposledy v Imole, že sú tam veľké prevýšenia, a tiež tá nekonečná ôsma zákruta.”

“Myslím si, že s prítlakom, ktorý majú moderné autá F1, by sme v tej zákrute mali byť veľmi rýchli. Vyžiada si to dávku odvahy. Niektoré zákruty sa podobajú tým slávnym zo Spa a Interlagosu, takže očakávam zaujímavý víkend,” konštatuje ruský pretekár.

Ani Pierre Gasly nemá s vydareným okruhom z pera Hermanna Tilkeho veľké skúsenosti. Malú výhodu oproti jeho kolegovi mu však môže priniesť fakt, že už niečo odjazdil na svojom vlastnom simulátore.

“Ako väčšina jazdcov, ani ja som v Istanbule ešte nikdy nepretekal. Prvýkrát budem spoznávať tento okruh. Konfigurácia vyzerá veľmi zaujímavo a teším sa na to, keď ju zažijem na vlastnej koži,” nechal sa počuť Pierre Gasly, zatiaľ jediný potvrdený pilot AlphaTauri pre sezónu 2021.

“Podarilo sa mi zajazdiť pár kôl na simulátore a s tými neobyčajnými zákrutami to vyzerá naozaj jedinečne. Všetci počuli o slávnej ôsmej zákrute,” naráža francúzsky pilot na štvoritú ľavotočivú zákrutu. “Prvý sektor vyzerá zaujímavo, niektoré časti sa idú naslepo. Mení sa tiež sklon trate a v mnohých zákrutách pôsobia pri brzdení veľké bočné a pozdĺžne sily naraz. Je to dosť komplikované, ale ja mám rád takéto typy tratí, kde je veľa zákrut, v ktorých musíte chytiť rytmus.”

Súvisiace články

Diskusia