Brundle: Prijať Neweyho sa niektorým tímom neoplatí
O Adrianovi Neweym určite sníva každý tím a dokonca aj niektoré celky z chvosta štartového poľa si naňho robia zálusk. Šéf Williamsu James Vowles prednedávnom prezradil, že s Neweym “zľahka” rokuje. Jeho návrat do Grove by fanúšikom vrátil krásne spomienky na začiatok deväťdesiatych rokov, ale samotný Williams by to podľa Brundla nedokázal zužitkovať. Rovnako sú na tom aj iné stajne.
Na rošte je len hŕstka tímov, ktorým sa oplatí angažovať najúspešnejšieho konštruktéra všetkých čias, vysvetľoval v podcaste Beyond the Grid Martin Brundle. “Musíte mať množstvo peňazí a veľké zdroje, inak nemá zmysel zamestnávať niekoho ako Adrian. Ak ho posadíte do kancelárie, no nemáte nástroje a financie, aby ste jeho nápady využili, tak to nemá zmysel.”
Ak niekto tvrdí, že Neweyho nepotrebuje, pretože má už aj bez neho veľmi silné technické oddelenie, má na to podľa Brundla dobrý dôvod. “Všetky tímy, ktoré hlásia, že sú veľmi spokojné s aktuálnou situáciou, to hovoria, lebo ho asi nezískajú, alebo nechcú rozhojdať už vybudovaný tím. Je však jasné, že Mercedes, Aston Martin, McLaren a Ferrari sa ho nejako pokúsia získať.”
Práve tieto štyri stajne by dokázali Neweyho nápady zužitkovať, no do tímu ho nebudú chcieť zlákať len preto. “Má to dvojitý efekt. Ak získate Adrianove skúsenosti a schopnosti, budete ich mať vy a nie niekto iný. Každý sa ho bude snažiť získať zo všetkých síl. A ak nie, mal by.”
Komentátor britskej Sky Sports si nemyslí, že by Adrian Newey skončil s Formulou 1. Indícií máme viacero, ale bývalého technického riaditeľa Red Bullu v kráľovnej motoršportu udržia predovšetkým pravidlá, ktoré “sú ako stvorené pre Neweyho”.
“Myslím si, že bude pokračovať. On je súťaživý človek,” zamyslel sa Martin Brundle. “Je mojím priateľom a Adrian je mužom princípov, no myslím si, že by sa začal trochu nudiť. Spomeňte si, že Rory Byrne mal s Ferrari kontrakt ako 80-ročný.”
Newey má stále len 65 rokov. “Pravidlá pre rok 2026 sú ako stvorené pre Adriana vzhľadom na komplikovanú aktívnu aerodynamiku. Tým však nechcem podceňovať iných ľudí, je tu veľa šikovných postáv.”
“Keď som štartoval na svojej prvej veľkej cene, vystačili sme si s dvanástimi ľuďmi vrátane Kena a Norah Tyrrellovcov a dvoch jazdcov,” spomínal Brundle. “To znamená, že o dve autá F1 sa staralo osem ľudí. Mercedes prednedávnom oznámil, že v ich tíme je 1300 ľudí. Je ich veľa a nie je správne tvrdiť, že jeden človek môže byť rozhodujúci, ale garantujem vám, že za tie roky Adrian pri pár veciach preklopil misky váh a prišiel s nápadmi, ktoré rozdielové boli. Má skúsenosti, intelekt a inštinkty. Prekvapilo by ma, keby v budúcnosti nebol nijak spojený s tímom F1. V skutočnosti by ma to ohromilo.”