logo F1online.skF1online.sk

Wolff popísal vývoj Mercedesu: Radšej drobné zlepšenia ako hľadanie zázraku

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2024

Spamätá sa Mercedes zo svojej mizérie ešte v rámci tohto cyklu pravidiel? Tímu dochádza čas, takže odpoveď sa stále jednoznačnejšie prikláňa k „nie“. Zástupcovia stajne hovorili s optimizmom o vylepšeniach, ktoré inžinieri pripravili do Miami a Imoly, ale keďže ani konkurencia nespí, nakoniec to vyzeralo, ako keby žiadny pokrok nenastal. To však podľa Tota Wolffa určite nie je pravda.

Mercedes opúšťal Imolu s presvedčením, že tímu sa podarilo urobiť krok vpred. Bolo nevyhnutné túto skutočnosť zdôrazniť, keďže strata 35 sekúnd na víťaza a 28 sekúnd na Ferrari na prvý pohľad nepôsobí ako zlepšenie. Z tímu však tentoraz zaznieva, nie prvýkrát za posledné dva roky, že pozná cestu vpred.

„Myslím si, že v súčasnosti sa nám s autom darí postupne zlepšovať. Už sa nepokúšame o zázračné zlepšenia, aby sme auto dostali do lepšieho okna a zlepšili jeho výkonnosť,“ povedal médiám šéf Mercedesu Toto Wolff. „Sú to pokroky, ktoré vám prinesú desatinu alebo desatinu a pol. Zároveň však treba povedať, že aj ostatné tímy napredujú.“

„Na našej ceste sa nám darí zlepšovať auto. Môžeme to sledovať na vlastné oči. Nikdy to nebude priamočiary vzostup, ale náš smer je správny, takže cítim viac sebadôvery,“ povedal šéf Mercedesu.

Veľa sa hovorilo, že také Ferrari intenzívne propagovalo svoje vylepšenia do Imoly a napokon nedoručilo vytúžený výsledok. To však nie je pravda. Ako to už býva dlhé roky, aj tentoraz to boli skôr talianske médiá, ktoré pred domácim podujatím prichádzali s prevratnými novinkami, kým samotný tím zväčša mlčal. Ak by ste hľadali šéfa, ktorý lákal fanúšikov na chystané zlepšenia, nebol ním Frédéric Vasseur, ale Toto Wolff.

Boss Mercedesu hovoril po Miami a potom aj pred Imolou o zlepšeniach, ktoré pomôžu tímu dopredu. Neklamal, ale keďže progres dosiahli aj Ferrari a McLaren, napokon to vyzeralo, že sa Mercedes nikam nedostal. Taká je jednoducho realita vývojovej vojny.

Na otázku, či bolo v minulosti chybou myslieť si, že existuje zázračné riešenie, Wolff odpovedal: Áno, nuž, myslím si, že sme nikdy nedostali také jasné náznaky ako v posledných pretekoch, prečo je auto rýchle v rýchlych zákrutách, alebo v pomalých zákrutách, ale nie v oboch. Až teraz sme schopní to postupne rozlúsknuť.“

Podľa Wolffa teraz tím zmenil svoj prístup. Miesto hľadania veľkého posunu sa sústredil na čiastkové zlepšenia, ktoré postupne potvrdili správnosť zvolenej cesty. Mercedes v posledných rokoch skákal z extrému do extrému, ale tomu je vraj teraz koniec. Otázka je, či osemnásť mesiacov pred koncom súčasného cyklu pravidiel predsa len nie je neskoro.

„V posledných pár rokoch sme zakaždým kľučkovali a dostávali absolútne falošné nádeje. Myslím si, že je tu zásadná vec, ktorú sme si nevšimli, aj keď sme mali. Preto mám v súčasnosti väčšiu sebadôveru. Zároveň však treba povedať, že v tomto športe nie je nič garantované. Sme na tom tak, ako na tom sme, ale to nestačí. Musíme skrátka odviesť lepšiu prácu,“ povedal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia