Leclerc: Nebudem klamať, cieľom je pole position
Takto pred dvoma rokmi Charles Leclerc prichádzal do Imoly ako líder priebežného poradia šampionátu. Odvtedy sa toho veľa zmenilo a môže sa zmeniť opäť. Scuderia totiž na svojich domácich pretekoch nasadí rozsiahly balík vylepšení, o ktorý sa budú chcieť oprieť aj piloti. Leclerc avizuje útok na pole position.
Pre Charlesa Leclerca to nebude najjednoduchší víkend z operačného hľadiska, keďže jeho dlhoročného inžiniera Xaviho Marcosa Padrosa nahradí Bryan Bozzi. Monačan však nečaká veľké problémy a skonštatoval, že podľa neho je Bozzi “dokonalým človekom na úlohu pretekového inžiniera”.
A zatiaľ čo na jednej strane ho môže mierne brzdiť absentujúca zohratosť s inžinierom, na druhej strane mu pomôže nový balík. Charles Leclerc však v rozhovore s talianskym portálom motorsport.com krotil očakávania. “V prvej fáze šampionátu sme sa viac trápili v pomalých zákrutách. Tieto vylepšenia boli stvorené už pred mesiacmi, takže ciele tohto balíka celkom nekorešpondujú s našimi dnešnými poznatkami, ale mal by to byť krok vpred.”
“Dúfam, že uvidíme plný potenciál monopostu. Neviem, akú hodnotu má presne tento balík, pretože zväčša sme ho testovali na simulátore. Určite to bude krok vpred, ale na internete som videl čísla, ktoré presahujú realitu,” poznamenal pilot Ferrari, od ktorého sa očakáva zlepšenie o dve až tri desatinky na kolo.
Otázka je, či sa toto zlepšenie naplno prejaví už v Imole. “Malými krokmi sa budeme uberať správnym smerom. Na druhej strane však dúfam, že sa v Imole potvrdia naše dáta, aj keď to nie je ideálny okruh na takéto skúmanie. Možno si budeme musieť počkať na iné trate, kým uvidíme plný prínos vylepšení.”
Talianskej stajni by v tejto chvíli dosť pomohlo, keby dokázala nájsť nejakú desatinku v kvalifikácii. Môže sa jej to podariť s pomocou vylepšení a aj osobných pokrokov, ktoré spravil Charles Leclerc.
“Túžba mi nechýba. V Číne a Miami som opäť našiel ten správny kvalifikačný pocit,” pochválil sa 26-ročný pretekár. “Ale keď ste všetci v jednej desatinke, čiara medzi úspechom a neúspechom je veľmi tenká. Neplatí to len pre mňa, ale preto, že pracovné okno pneumatík je také úzke. Každý víkend je samostatná kapitola, ale myslím si, že odvádzame dobrú robotu v prípravných kolách. Dosť som sa zlepšil a videl som to aj vo výsledkoch. Som sebavedomý, ale musíme tvrdo pracovať.”
Ako sme už spomenuli, pred dvoma rokmi Leclerc prichádzal do Imoly ako líder šampionátu, a ako prvý z nej aj odchádzal. Až Španielsku sa ujal vedenia Max Verstappen a odvtedy sa ho nevzdal.
“Dnes je Red Bull v oveľa lepšej forme ako pred dvoma rokmi, aj keď v Imole bol veľmi silný,” pripomenul Verstappenovo víťazstvo v kvalifikácii, šprinte aj v pretekoch. “Dnes je iná situácia, ale keďže sme v kvalifikácii tak tesne pri sebe, môžeme sa pokúsiť rozhodnúť. Dôležité je naplno využiť obrubníky a postarať sa o to, aby vylepšenia fungovali. Keď v Imole štartujete vpredu, je to dobré znamenie.”
“Klamal by som, keby som nepovedal, že cieľom je pole position. Spravím maximum, aby som ju získal,” ubezpečil.