logo F1online.sk

Motorsport.com: Wheatley a Monaghan rokujú s konkurenciou

Helmut Marko, Jonathan Wheatley a Paul Monaghan
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 5. 2024

V zákulisí sa toho v Miami narozprávalo viac ako dosť. Všetko odštartoval Adrian Newey svojím odchodom z Red Bullu, pokračovalo to diskusiami o nasadení Andreu Kimiho Antonelliho a neskôr sa dianie presunulo späť do garáže Red Bullu, kde hrozia ďalšie odchody.

Je logické, že strojcovia víťaznej mašinérie stajne z Milton Keynes sú na trhu žiadanými artiklami. Ich informácie a skúsenosti im môžu vyniesť lukratívnejšiu funkciu v inom tíme. V Red Bulle sa už nemajú kam posunúť, keďže vyššie od nich je prakticky už len šéf tímu.

Vidina lepšieho zárobku, lepšej funkcie a novej výzvy je nepochybne lákavá. Adrian Newey to už zabalil a šéf McLarenu Zak Brown rozvíril vody, keď prorokoval, že budú nasledovať ďalší. Do Wokingu vraj prichádzajú životopisy zamestnancov Red Bullu so žiadosťou o zmenu zamestnania. Niet divu, že mašinéria špekulácií sa naštartovala v celej svojej paráde.

Na to nadviazal britský denník The Times, podľa ktorého by mohol byť ďalším na odchode športový riaditeľ Red Bullu Jonathan Wheatley. So svojimi informáciami následne prišiel aj renomovaný portál Motorsport.com, ktorý vo svojom článku jednoducho zhrnul, aká je momentálne kontraktuálna situácia v tíme.

„Wheatley má údajne ambície stať sa šéfom tímu F1 a zdroje oboznámené so situáciou naznačili, že 56-ročný športový riaditeľ viedol predbežné rozhovory s konkurenciou. Podľa informácií portálu Motorsport.com však zostáva Red Bull pokojný. Pred podpisom novej zmluvy chce Wheatley vyskúšať svoju hodnotu na trhu,“ uviedol renomovaný britský portál.

„Podľa tímu sa táto situácia nijak nelíši od jazdca, ktorý pred rozhodnutím o ďalšej budúcnosti skúma svoje možnosti na trhu,“ dodal Motorsport.com.

Zdroje tiež naznačujú, že Wheatley je jednou z niekoľkých kľúčových postáv Red Bullu, o ktoré sa v posledných mesiacoch zaujímala konkurencia, kým tím sa sústredil na udržanie svojho technického oddelenia. A úspešne. „Je známe, že Ferrari pravidelne lanárilo technického riaditeľa Pierra Wachého, ktorý zodpovedal za projekty posledných monopostov svojho tímu. Francúz však nedávno potvrdil svoju budúcnosť v tíme, keď sa dohodol na nových podmienkach,“ píše Motorsport.com.

Toto potvrdzujú aj ďalšie zdroje. Portál RacingNews365.com hovorí, že Waché predĺžil zmluvu uprostred roka 2023 a vo februári súhlasil s novými a ešte výhodnejšími podmienkami. Nový kontrakt ho vraj udrží v tíme až do konca roka 2028.

Motorsport.com pokračuje: „Red Bull si sériou nových zmlúv zaistil hlavného aerodynamika Enrica Balba a šéfa pre výkonnosť monopostov Bena Waterhousa. Podľa informácií portálu Motorsport.com však šéfinžinier Paul Monaghan vedie rozhovory s konkurenciou, keďže o jeho služby prejavili záujem iné tímy.“

Kým budúcnosť technického oddelenia sa zdá byť zabezpečená, hoci už bez Adriana Neweyho, športový riaditeľ a šéfinžinier, čo sú kľúčové osobnosti pre operácie tímu priamo na trati, sa zdajú byť k dispozícii konkurencii. Ešte sa však len dozvieme, či ide z ich strany o vyjednávaciu taktiku s cieľom dosiahnuť lepšiu dohodu, alebo by skutočne mohli byť na odchode z tímu. Obaja v Red Bulle pracujú takmer dvadsať rokov.