Seidl: Musíme zlepšiť kvalifikácie
McLaren v Imole po dlhšej dobe získal dvojité body, na nejaké veľké oslavy však v britskom tíme nemali dôvod. Počas víkendu rýchlostne strácali na konkurenciu a zisk desiatich bodov považujú za limitáciu škôd.
Na trati, kde sa zle obieha, doplatil McLaren na nie ideálnu kvalifikačnú rýchlosť. Ledva preliezol s obomi autami do Q3, kde to však nevyšlo na lepšie než deviate a desiate miesto. Samotný tím naznačil, že lepšie by bolo štartovať povedzme z jedenástej a dvanástej priečky so slobodnou voľbou stratégie. Čisto hypoteticky – ak by jeden z McLarenov tesne nepreliezol do Q3, mohol atakovať pódium na stratégii, ktorú zvolil Sergio Pérez…
Takto sa oranžoví trápili v premávke a po viacerých odstúpeniach doviezli aspoň desať bodov. „Môžeme byť radi, že odchádzame s desiatimi bodmi. Získali sme dokonca viac bodov než Racing Point a len mierne sme stratili voči Renaultu. Z našej strany to bola limitácia škôd počas víkendu, keď sme s našimi konkurentmi nemohli súperiť z pohľadu čistej rýchlosti,“ priznal šéf tímu Andreas Seidl.
Zlom nastal pri prvých zastávkach v boxoch, keď Carlosovi Sainzovi chýbalo veľmi málo, aby sa na trať vrátil pred Daniilom Kvjatom. Keďže Rus atakoval pódium, môžeme si len hypoteticky predstavovať, na aké pozície sa mohol dostať Sainz, ak by jazdil pred ním. Takto zostali oba oranžové vozy zaseknuté za Kvjatom, o ktorom je známe, že pri pokuse o predbehnutie neuhýba. „Videli sme, že predbiehanie bolo prakticky nemožné. Jedinou šancou, ako sa dostať aspoň cez Kvjata, bola zastávka v boxoch. Carlos bol veľmi, veľmi blízko. Ak by sa to podarilo, mohli sa preteky vyvíjať trochu inak. Takto sme od začiatku boli prakticky zaseknutí za Kvjatom. Ako Carlos potvrdil, v tej fáze pretekov sme boli o niečo rýchlejší než autá pred nami, ale túto rýchlosť sme nemohli využiť.“
Andreas Seidl však nerád hovorí o „keby bolo keby“ a aj teraz na rovinu priznal, kde sa stala hlavná chyba. „Jednoducho musíme byť lepší v kvalifikáciách, vďaka tomu potom môžeme zažívať lepšie preteky. Na toto sa teraz budeme koncentrovať,“ pokračoval šéf McLarenu, ktorý zdôraznil, že jazdci boli spokojní s aerodynamickými vylepšeniami na monopostoch.
„Len sme jednoducho nevedeli vyťažiť z auta viac počas kvalifikácie. Štartové pozície ovplyvnili aj naše preteky. Boli sme skrátka zaseknutí a nevedeli sme využiť rýchlosť auta na čistom vzduchu. Pri nemožnosti predbiehania sme nemohli urobiť oveľa viac. Preto musíme byť spokojní aj s tými desiatimi bodmi,“ vyhlásil Andreas Seidl.
McLaren počas safety caru najprv stiahol do boxov len Carlosa Sainza, ktorý z pohľadu tímu nič nestratil, pretože sa prepadol len za Landa Norrisa. Mladého Brita nechal na trati a na šiestom mieste. Zdalo sa, že rozdelí stratégiu, no potom prekvapujúco stiahol do boxov aj Norrisa. Ani jeden McLaren v pár zostávajúcich kolách na mäkkých gumách nezískal ani jednu pozíciu s výnimkou šmyku Alexa Albona. „Myslím si, že sme preteky zvládli veľmi dobre, predviedli sme dobré pitstopy a správne strategické rozhodnutia. Profitovali sme aj z incidentov ostatných, čo nás udržalo v bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov,“ uzavrel Andreas Seidl.