logo F1online.skF1online.sk

Sargeant by privítal, keby FIA komunikovala. Milimetrovému trestu sa dalo vyhnúť

Logan Sargeant
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Logan Sargeant sa počas pretekov ocitol v nemilosti komisárov, ktorí udelili desaťsekundové tresty hneď trom jazdcom a dodatočne odsúdili aj Daniela Ricciarda. Pilot Williamsu doplatil na výjazd bezpečnostného vozidla a nesprávne zaradenie sa do vláčika, čomu sa podľa neho dalo ľahko predísť, keby bola FIA ochotná komunikovať.

Predbiehanie za safety carom nie je z pohľadu bezpečnosti žiadna banalita. Komisári napríklad Danielovi Ricciardovi udelili trest a v Miami príde o tri priečky. Logan Sargeant si zas k výslednému času v Číne pripísal desať sekúnd.

Jeho prípad však nie je taký jednoznačný ako Ricciardov. K “predbiehaniu” totižto došlo v momente, keď Hülkenberg opúšťal boxovú uličku a mal sa zaradiť do vláčika, v tej chvíli ešte celkom roztrateného. K bielej čiare SC2 sa však dostal na úrovni Logana Sargeanta. Američan bol presvedčený, že k nej dorazil prvý, preto pred Haasom aj zostal. To bola chyba. Rozhodli síce tisícinky sekundy, no Hulk k čiare prišiel ako prvý a Sargeant ho následne de facto predbehol. Tesné a nešťastné.

Nico Hülkenberg opúšťa boxy, rozbehnutý Sargeant ho predbieha (FOM/Screenshot)

“Na tom úseku je aj menšie prevýšenie, takže je ťažké sledovať autá, keď ich delí taká veľká vzdialenosť,” vysvetľoval Logan Sargeant, ktorý sa cítil byť odsúdený veľmi prísne. “Ja som si myslel, že som o dosť popredu. Myslel som si, že to nie je ani len tesné, takže z mojej strany nebolo o čom.”

“Na konci pretekov som sa o tom dopočul, bolo to trochu zvláštne. Neviem, či existuje spôsob, ako by nám FIA mohla poskytnúť nejakú spätnú väzbu. Za bezpečnostným vozidlom sme strávili celé veky. Neviem, prečo mi skrátka nemohli povedať, aby som tú pozíciu vrátil. Keby to povedali, samozrejme, urobil by som to. Ja som bol však v tom, že som bol vpredu,” skonštatoval americký pretekár v službách Williamsu.

V konečnom dôsledku to Sargeantovi veľmi neuškodilo, keďže dorazil do cieľa ďaleko od bodovanej desiatky. Je to však dôležitý postreh smerom do budúcna, že FIA by mohla sledovať výjazdy z boxov. Na druhej strane si však na to mohol dať pozor aj samotný tím.

“Mali sme dobré momenty, ale aj zlé momenty,” pokračoval v hodnotení šprintového víkendu. Sargeant v nedeľu štartoval z boxovej uličky po tom, čo mu tím menil nastavenia na monoposte, a spočiatku mal celkom sľubné tempo. Výjazd bezpečnostného vozidla však preňho nebol správne načasovaný a neschopnosť zohriať tvrdú zmes spravila posledný stint “bolestivým”.

“Myslím si, že sme mali silný štart na mäkkej zmesi a keď sme obuli stredne tvrdé pneumatiky, tak sme na tom boli dobre,” rekapituloval nedeľnú veľkú cenu. “Pravdepodobne by sme sa však zaobišli bez safety caru, pretože keby sme pokračovali stratégiou medium/medium, vyhovovalo by nám to oveľa viac.”

Na stredne tvrdú zmes bol však cieľ príliš ďaleko. “Obuli sme tvrdú zmes. Vôbec som ju nedokázal sprevádzkovať a okamžite som zničil predné gumy. Od tej chvíle to bolo obrovské trápenie. Posledný stint ma trochu mätie, bol azda jeden z najbolestivejších, aké som odjazdil. Uvidíme, či sa do budúcna dokážeme zlepšiť.”

Súvisiace články

Diskusia