logo F1online.sk

Vettel ľutuje pomalú zastávku v boxoch, mohol byť na bodoch

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala1. 11. 2020

Sebastian Vettel odchádza z Imoly bez bodu, hoci to z jeho strany neboli vôbec zlé preteky. Vyhliadky na bodový zápis mu však prekazila pokazená zastávka v boxoch, kvôli ktorej sa prepadol hlbšie, než by si bol želal.

Vo Vettelovom prípade dnes treba brať do úvahy aj fakt, že už od prvého kola pretekov jazdil s poškodenou pravou stranou predného krídla. Aerodynamike tiež určite nepomohlo, že sa mu na pravú časť zadného krídla prilepila fólia z prilby. Napriek tomu sa mu podľa jeho slov jazdilo celkom dobre.

Scuderia Ferrari Press Office

Čo sa to vlastne v tom prvom kole stalo? Jeho kontakt s Magnussenom spočiatku vyšetrovali aj komisári, ale nakoniec nikoho nepotrestali. “Mal som šťastie. Bol to tvrdý súboj, zo šestky som mal slabší výjazd a potom v Tose mi nedal veľa miesta. Nemohol som to auto zvrtnúť, chcel som sa mu vyhnúť, ale potom sme sa dotkli. Bola to škoda, myslím, že časť môjho predného krídla bola fuč a on sa roztočil.

V nasledujúcom kole zastúpil traťových maršálov vtedajší líder Valtteri Bottas tým, že koncový plát predného krídla z Ferrari nekonvenčne “upratal”; zasekol sa mu v podlahe. Mechanici mu ho odstránili až počas druhej zastávky v boxoch a odovzdali majiteľom.

Twitter/Mercedes

“Aj napriek tomu prednému krídlu som mal z auta dobrý pocit,” ďalej hovorí Vettel. “Myslím si, že dnešné preteky boli pre pár dôvodov o niečo lepšie. Dnes som mal šťastie, že som sa ocitol na čistom vzduchu. Dokázali sme to využiť.”

Nemec sa vo viacerých tohtoročných pretekoch ponosoval na to, že sa zasekol vo vláčiku áut. S hendikepom, ktorý predstavuje pohonná jednotka Scuderie, bol častokrát bezmocný. Ako už ale spomenul, vďaka tomu, že svoju zastávku absolvoval až v 39. kole, sa veľmi dlhý čas “vyhrieval” na čistom vzduchu na štvrtej priečke.

Za sebou mal Kimiho Räikkönena a obaja jazdili veľmi solídne časy. Piloti za nimi, ktorí už mali zastávku za sebou, ich nesťahovali takým tempom, aby sa dvojici bývalých kolegov oplatilo ponáhľať do boxov.

Nasledovala zastávka v boxoch, ktorá namiesto štandardných dvoch-troch sekúnd trvala trinásť. “Samozrejme, že tá biedna zastávka v boxoch nám nepomohla. Chlapcov to teraz určite mrzí. Dnes to neboli naše preteky.”

Vettel razom spadol na štrnáste miesto za Sainza, Norrisa, Russella a Giovinazziho. Nebyť tohto smolného momentu, mohol sa na výjazde z boxov pobiť o jedenáste miesto s Landom Norrisom. A následne zaútočiť na Sainza, ktorý mal o viac ako 20 kôl staršie gumy.

A to sme ešte nespomenuli, že nasledovala fáza SC, po ktorej sa viacero jazdcov rozhodlo zastaviť. Nechýbali medzi nimi spomínaní Sainz s Norrisom. Ak by sa Vettel až do cieľa udržal pred nimi, mohlo byť z toho siedme miesto. “Na tom safety care na konci sme mohli zarobiť. Mali sme stále veľmi čerstvé pneumatiky, nemalo by zmysel zachádzať do boxov. Po boji je ale každý generál.”

Vettel mal napokon zhodnotiť, prečo sa cíti lepšie v pretekoch ako v kvalifikácii. “Pre mňa je ťažšie nájsť grip v rámci jedného kola. Ale už aj včera som mal o niečo lepšie pocity. Čo je dôležité, tak na postup do Q3 nám chýbali len dve desatiny, ale najdôležitejšie je posúvať sa dopredu.”