logo F1online.sk

V Honde dúfajú, že partnerstvo s Verstappenom nekončí nadobro

Max Verstappen oslavuje titul, Masaši Jamamoto, Helmut Marko, Honda
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2024

Rok 2026 bude začiatkom novej éry z mnohých dôvodov. Okrem nových pravidiel a nových motorov uvidíme aj nové značky a nové spojenia. Aston Martin bude poháňať Honda, Red Bull zas vyrobí vlastný motor v spolupráci s Fordom, do Formuly 1 vstúpi továrenský tím Audi atď. Bude to veľký reštart a v roku 2026 sa definitívne skončí úspešné spojenie Hondy a Maxa Verstappena. V Japonsku však dúfajú, že nie nadobro.

Motory zo Sakury hnali holandského pretekára pri všetkých troch tituloch majstra sveta. V rokoch 2022 a 2023 sa tiež tešili z konštruktérskeho titulu. V sezóne 2026 sa však úspešné spojenie Red Bullu, Hondy a Verstappena skončí. Max má pokračovať v tíme do konca roku 2028, ale Honda svoju spoluprácu s rakúskou stajňou pomaly končí.

Japonci začnú od sezóny 2026 spolupracovať s Aston Martinom, takže ich novým hrdinom bude Fernando Alonso. História Hondy vo Formule 1 nás však učí, že nikdy nesmieme hovoriť nikdy. „Nemyslím si, že ten deň príde skoro, ale ak budeme my aj Max pokračovať vo Formule 1, tak potom dúfame, že jedného dňa opäť môžeme spolupracovať,“ povedal v rozhovore pre Motorsport.com šéf Honda Racing Corporation Kodži Watanabe.

„Máme veľmi dobrý vzťah. Navzájom si dôverujeme a zamestnanci Hondy majú radi Maxa. Sme hrdí, že spolupracujeme s Maxom, takže nám v budúcnosti bude chýbať. Máme však pred sebou ešte dva roky a sľúbili sme, že zo seba vydáme to najlepšie, aby sme vyhrali ďalšie tituly,“ povedal Watanabe.

„Je pre nás veľmi dôležitý. V súčasnosti je to jazdec číslo jeden vo Formule 1. Samozrejme, vedenie tímu a stroj sú taktiež dôležité, ale rozhodujúca je celková kombinácia všetkého a Max je jedným z dôležitých prvkov,“ dodal Japonec.

Keď Watanabe dostal otázku, aká je jeho obľúbená spomienka na Maxa, odpovedal, že víťazstvo na Veľkej cene Rakúska v roku 2019, čo bolo prvé víťazstvo Hondy v F1 po trinástich rokoch. Historické dôsledky tohto počinu boli nesmierne. Predstavenstvo Hondy sa následne rozhodlo vysloviť ďalšiu podporu projektu v F1 a zvyšok je už história.

„Najviac mi utkvelo v pamäti, ako na pódiu na Red Bull Ringu v Rakúsku ukazoval prstom na logo Hondy. Bol som pri tom a išlo o mimoriadny okamih. Stál som pod pódiom a ten deň bol veľmi výnimočný,“ spomína Watanabe.

„Vždy si spomenul na Hondu a často opakoval: ‚Ďakujem Honde.‘ Pred vonkajším svetom nijak neskrýval svoje pocity k nám, čo je dôležité aj pre všetkých ľudí, ktorí pracujú pre Hondu,“ dodal Watanabe.