logo F1online.sk

Russell obhajuje stratégiu Mercedesu: Hardy nám dali flexibilitu

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 4. 2024

Mercedes má za sebou ďalší hrozivý víkend. Aj keď to spočiatku vyzeralo optimisticky a nejaké pozitíva si tím odnesie aj z Japonska, najlepší pilot stajne tento víkend prehral s McLarenom aj Aston Martinom a Lewis Hamilton dokázal poraziť len desiateho Júkiho Cunodu. Také Ferrari naproti tomu prišlo s rýchlejším autom, lepšou stratégiou a lepšou operačnou stránkou.

Keby sme fanúšikom Ferrari v roku 2020 povedali, že ich tím bude v roku 2024 drviť Mercedes strategicky, operačne aj pri práci s pneumatikami, znelo by to ako paranormálna realita. Presne taká je však skutočnosť v tomto roku. Iste, Mercedes mal v Suzuke pomalšie auto než Ferrari, ale opäť váhal pri rozhodovaní, menil stratégiu a vyzeral, že nemá absolútne žiadny plán.

Scuderia s Leclercom dokázala, že s primeraným náradím sa dajú preteky absolvovať aj na jednu zastávku v boxoch. Pôvodne mal takýto plán zrejme aj Mercedes, ale ten si to na poslednú chvíľu rozmyslel, povolal oboch pilotov do boxov a potom sa George Russell vďaka záverečnému ataku dostal aspoň na siedme miesto. Aj keď vyzerala stratégia Mercedesu poriadne chaoticky, britský pretekár ju obhajoval.

„Myslím si, že bolo správne štartovať na tvrdých pneumatikách, lebo nám to dalo flexibilitu pri rozhodovaní, či zvoliť stratégiu s jednou zastávkou, alebo dvoma,“ povedal Russell pre televíziu Sky.

„Keď ste po prerušení pretekov štartovali na stredne tvrdých pneumatikách, museli ste ísť na dve zastávky. Mal som trochu náročný prvý stint, držal som sa za Lewisom, a myslím, že sa trochu trápil s prednými pneumatikami, takže by bolo pekné, keby sa mi podarilo dostať do bitky pred nami, pretože po prvej zastávke v boxoch sme podľa mňa boli na úrovni Landa a Charlesa pred nami,“ tvrdí Russell.

Taký Charles Leclerc by s týmito slovami určite nesúhlasil, keďže on to po štarte na stredne tvrdých pneumatikách zvládol na jednu zastávku. George sa však do pretekov nakoniec dostal, aj keď to bolo v podstate až v posledných desiatich kolách. Oscara Piastriho dokázal na dvakrát prekonať, ale na Fernanda Alonsa to už nestačilo. Prispel k tomu aj samotný španielsky pretekár, ktorý svojmu súperovi pre vlastnú ochranu daroval DRS.

„Fernando hral nejaké hry? To je mi novinka,“ povedal so smiechom Russell. „Ale bolo to od neho chytré. Nič iné som ani neočakával, ale aj to patrí k motoršportu.“

Jeho záverečný súboj s Oscarom Piastrim ešte prešetrovali komisári. George napokon pilota McLarenu predbehol na trati, čo by na rozhodnutie o omilostení pilota McLarenu nemalo mať vplyv, ale neprekvapilo by nás, keby to tak skutočne bolo. Aj sám Russell priznal, že by ho to asi štvalo viac, keby v poslednom kole súpera nebol predbehol.

„Bol to z mojej strany neskorý manéver. Asi tam nebolo miesto pre nás oboch. Myslím si, že by som bol o trochu naštvanejší, keby som preteky skončil za ním, ale takto som nič nezískal, ani nič nestratil,“ skonštatoval Russell.