logo F1online.sk

Virtuálny safety car pomohol Hamiltonovi k víťazstvu, Ricciardo s ďalším pódiom

Lewis Hamilton, Valtteri Bottas a Daniel Ricciardo
© Mercedes-AMG F1
Milan Kubala
Milan Kubala1. 11. 2020

Predpokladali sme nudu, no Veľká cena Emilia Romagna napokon priniesla neuveriteľnú zápletku. Lewis Hamilton síce v prvom kole spadol na tretie miesto, no v polovici pretekov mu virtuálny safety car pomohol dostať sa do čela. Vypadnutie Maxa Verstappena prinieslo v závere šesťkolový šprint do cieľa o uvoľnený tretí najvyšší stupienok na pódiu. To si napokon odniesol Daniel Ricciardo.

Uzučká trať a štartovacie boxy blízko pri sebe. Na dobrú zápletku pri štarte sme mali zarobené. A stalo sa, veľmi dobre sa odlepil Max Verstappen, ktorý si pomohol aerodynamickým vakom za Valtterim Bottasom a prešprintoval Lewisa Hamiltona. Jednu pozíciu získali i Daniel Ricciardo (na úkor Pierra Gaslyho) a Charles Leclerc (na úkor Alexa Albona). Ďalší fantastický štart predviedol Antonio Giovinazzi, ktorý štartoval posledný, opäť sa však vynikajúco zorientoval v zmätkoch úvodného kola a posunul sa až o šesť miest.

Na zmätky však doplatili Lance Stroll a Kevin Magnussen. Kanaďan škrtol o zadnú časť Estebana Ocona a zničil si predné krídlo. Dána v zákrute Tosa roztočil Sebastian Vettel.

Športová tragédia sa odohrala v deviatom kole. Na piatom mieste jazdiacemu Pierrovi Gaslymu tím do vysielačky ohlásil, že musia z pretekov odstúpiť. Tím pred pretekmi odhalil problém na pohonnej jednotke, Francúzovi unikla chladiaca kvapalina, ktorá ho vo finále stála výborný výsledok a hromadu bodov.

V štrnástom kole nám začali prvé zastávky v boxoch a k mechanikom zamierili ako piloti na mäkkých, tak stredne tvrdých pneumatikách, významnejšej zmeny v poradí sme však nedočkali. Na trati sa rozhodol zostať Lewis Hamilton a jazdil jedno najrýchlejšie kolo za druhým v snahe o “overcut”. Následná komunikácia naviac odhalila, že Bottas má poškodenú podlahu.

V 28. okruhu odstavil Esteban Ocon svoj Renault pre poruchu spojky, čo bol pre Hamiltona dar z nebies. „Dieťa šťasteny“ Lewis sa dočkal virtuálneho safety caru, ktorý mu riaditeľstvo pretekov naservírovalo práve v momente, keď prechádzal záverečné zákruty, zašiel do boxov a vrátil sa na čele.

Dobrú prácu odviedol Sergio Pérez, ktorý na stredne tvrdých pneumatikách vydržal dlhšie, jazdil veľmi dobré časy a na trať sa vrátil pred Ricciardom, čím zaujal virtuálne štvrté miesto.

Problémy Bottasa sa zhoršovali. Urobil niekoľko chýb v záverečnej kombinácii zákrut Rivazza a v 43. okruhu bola jedna z nich konečne potrestaná. Valtteri zašiel do štrku, síce sa ešte stihol vrátiť, no na cieľovej rovinke mal Max druhé miesto naservírované na striebornom podnose.

V 51. kole prišiel šok. Maxovi Verstappenovi v zákrute Villeneuve vybuchla zadná pneumatika, skončil v štrku a odstúpil. Na trať vyšiel safety car, čo mnohí piloti využili k zastávke v boxoch. Z najlepšej desiatky to boli prakticky všetci okrem Ricciarda, Leclerca a Albona. Neuveriteľnú chybu vyrobil George Russell, ktorý havaroval pri jazde za safety carom. Najhoršie pritom je, že pilot Williamsu jazdil na bodoch a mal šancu konečne nejaké získať.

Po reštarte zostávalo do konca už len šesť kôl, piloti na čerstvých pneumatikách však vypálili dopredu. Najlepší reštart mal Kvjat, ktorý prekonal ako Péreza, tak Albona. Britsko-thajský pretekár následne pri súboji s Pérezom nezvládol svoj Red Bull a roztočil sa. Boj o tretie miesto v posledných dvoch kolách zviedli Ricciardo a Kvjat. Austrálčan sa však dokázal ubrániť a má druhé pódium v sezóne. Podobne tak Leclerc odolal Pérezovi a berie cenné piate miesto.

Na prvých dvoch miestach sa však nič nezmenilo. Hamilton nedal Bottasovi šancu a zvíťazil. Mercedes si navyše z Talianska odváža siedmy titul v pohári konštruktérov za sebou.

FIA