logo F1online.sk

Nastúpi Williams v „oklieštenej zostave“ aj v Japonsku? Je to možné, priznáva Vowles

Nehoda Alexa Albona
© Screenshot/FOM
Tomáš Masár
Tomáš Masár28. 3. 2024

Po sérii uspokojivých výsledkov sa Alex Albon v Austrálii ktovieako nezaskvel. Ani nie tak preto, že by v pretekoch nebodoval – spytovať si svedomie môže za niečo, čo sa udialo pred nimi. Pilot reprezentujúci Thajsko v prvom voľnom tréningu po chybe tvrdo havaroval, zničil svoj monopost a postaral sa o to, že do nedeľnej veľkej ceny mohol nastúpiť iba jeden z jazdcov tímu z Grove. Navyše, Albonova nehoda môže mať ešte dohru. Keďže má Williams obmedzené zdroje a pretekár havaroval so svojím monopostom vskutku tvrdo, je možné, že britský tím nestihne dať jazdcovo auto dokopy včas. V takomto prípade by britský tím rovnako ako v Austrálii nasadil jeden monopost aj v Japonsku.

Po Albonovej havárii v prvom voľnom tréningu v Austrálii vyšlo najavo, že Williams nemá k dispozícii náhradný podvozok, a preto nastúpi do pretekov iba jeden z dvojice Albon – Sargeant. Keďže je pilot jazdiaci pod thajskou licenciou dlhodobo konkurencieschopnejší, tím z Grove sa rozhodol posadiť do zostávajúceho monopostu, ktorý je inak Američanov, práve jeho.

Napriek tomu, že je tento scenár nateraz nepravdepodobný, môže dôjsť k situácii, že rovnaký ortieľ ako minulý víkend, bude musieť Williams vyriecť aj o týždeň v Japonsku. Šéf stajne James Vowles sa totižto vyslovil, že Albonov monopost nemusí byť za určitých okolností opravený včas, no dodal, že zostáva optimistom a verí, že v Suzuke uvidíme na trati oboch jeho zverencov.

„Máme obmedzené množstvo zdrojov,“ vysvetlil Vowles pre Speedcafe. „Môžeme ich buď vynaložiť na to, aby sme sa uistili, že budeme mať v Japonsku k dispozícii dve autá s dostatkom náhradných dielov, alebo pricestujeme s dodatočným podvozkom.“

„Na opravu Albonovho auta (predovšetkým podvozku) však máme dostatok času. Opravné práce na aute sa začali už v sobotu, a to preto, aby sme ho stihli opraviť včas. Na jeho opravu máme týždeň, čo je dostatočné množstvo času,“ zopakoval Vowles, ktorý je v súvislosti s opravou Albonovho monopostu optimistom, ale za jeho včasný návrat na trať sa odmieta zaručiť.

„Nikto vám nemôže dať 100-percentnú istotu,“ poznamenal. „Bol som však svedkom toho, že sa mechanikom podarilo (včas) opraviť podvozky v oveľa horšom stave,“ dodal.

Vowles taktiež priblížil, ktorá časť podvozku si nehodu odniesla najviac. „Najväčšmi bola poškodená pravá predná časť podvozku, kde zároveň došlo k roztrhnutiu odpruženia.“ Okrem toho „to schytala“ aj prevodovka, motor a niektoré ďalšie časti auta. „Prevodovka sa praskla na dve časti, držiaky motora boli úplne ohnuté a motor je v podstate úplne zničený,“ upresnil 44-ročný Brit.