logo F1online.sk

Dáta z veterného tunela neodpovedajú realite, uvedomuje si Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár28. 3. 2024

V Mercedese vládol pred sezónou mierny optimizmus. Na základe údajov z veterného tunela sa totiž zdalo, že by si tím z Brackley mohol oproti vlaňajšku polepšiť. Opak je však pravdou. Dáta neodpovedajú dianiu na trati, čo si začína uvedomovať aj šéf tímu Toto Wolff.

Mercedes sa v predošlých dvoch ročníkoch boril s poskakovaním a s množstvom ďalších iných problémov. To malo za následok, že sa nemecký celok rozhodol vzdať sa svojho doterajšieho konceptu a cez zimu začať takpovediac od nuly.

Od konceptovo úplne novučičkého monopostu W15 si toho „strieborné šípy“ veľa sľubovali a za pravdu im dávali aj dáta z veterného tunela. Ako sa však napokon ukázalo, neodpovedali realite.

„Pozitívom je, že sa nám podarilo odstrániť množstvo príčin, ktoré stáli za našimi (vlaňajšími) problémami,“ vyslovil sa na margo tohtoročného auta Mercedesu Toto Wolff, ktorý sa vzápätí zameral aj na negatíva. „Dáta z aerodynamického tunela v zásade neodpovedajú dianiu na trati,“ povzdychol si Rakúšan.

Wolff zdôrazňuje, že za túto skutočnosť nenesú zodpovednosť jednotliví inžinieri, ktorí by tieto dáta zle interpretovali, chyba je vraj na strane samotného aerodynamického tunela.

„Nenesie za to zodpovednosť jednotlivec, ktorý by údaje zle interpretoval. Nie kvôli tomu prešľapujeme na mieste,“ poznamenal rodák z Viedne. „Nie je to otázka dogmatizmu. V Mercedese sa vedie otvorený dialóg a jednotliví zamestnanci uvažujú, kde asi mohlo dôjsť k chybe.“

Napriek tomu, že Mercedes v súčasnosti tak úplne nerozumie, čo stojí za problémami auta, je Wolff presvedčený o tom, že časom sa všetko vyrieši. „Niekedy to chce jednoducho čas. Keď som pôsobil vo Williamse, tak som vedel, čo je príčinou zaostávania.“

„Nemyslím si však, že by Mercedes robil (v súčasnosti) niečo zle. Auto sa jednoducho aktuálne borí s problémami, ktoré nevieme pomenovať,“ vysvetlil Wolff.