logo F1online.sk

Wolff uvažuje, či je na poste šéfa tímu ten pravý: Nemám však na výber

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala26. 3. 2024

Keď sa ani v tretej sezóne po sebe nepodarí trénerovi vylepšiť herný prejav svojho tímu, väčšinou je už dávno na odchode. Vo Formule 1 je však situácia trochu iná. Toto Wolff priznáva, že o svojej pozícii aktívne uvažuje a kladie si aj nepríjemné otázky, no oproti futbalovým či hokejovým trénerom má nevýhodu: Z postu nemôže len tak utiecť.

Predsezónne obdobie bolo pre všetkých v Mercedese azda najkrajším od štartu sezóny 2022. Všetci boli presvedčení, že sa podarilo odstrániť najväčšie muchy monopostu, no prvé tri veľké ceny poukázali na opak. Lewis Hamilton už sklamane zhodnotil, že má za sebou najhorší vstup do roka vôbec a že monopost je v niektorých ohľadoch rovnako problémový ako dvaja jeho predchodcovia.

Toto Wolff po nevydarenom víkende v Austrálii tak čelil otázkam, či už uvažoval o svojej budúcnosti na pozícii šéfa tímu. “Ako jeden zo základných stavebných kameňov musí byť môj príspevok pozitívny a kreatívny,” uvedomuje si dlhoročný boss strieborných šípov. “Ak má niekto lepšiu ideu, ako prvý by som ho požiadal, aby mi ju predstavil, pretože mám záujem na tom, aby sme tento tím čím skôr obrátili správnym smerom.”

Rodák z Viedne na jednej strane podotýka, že problémy sa rodia skôr na technickom oddelení, no to ho celkom nezbavuje viny. “Máme problémy s fyzikou, nie filozofiou či organizáciou. Od roku 2021 sme neosprosteli. Len nechápeme niektoré aspekty správania auta, ktorým by sme v minulosti vždy porozumeli.”

“Každý deň sa na seba pozriem do zrkadla ohľadom všetkého, čo robím. Azda by som si mal položiť túto trénerskú otázku. Je to férová otázka, no nemyslím si, že v tejto chvíli by som to mal spraviť,” uviedol na margo možného odchodu.

Wolffova pozícia je do veľkej miery špecifická. Nie je totiž len šéfom tímu, ale aj tretinovým majiteľom a ako taký sa nemôže len tak vypariť. “Veľký rozdiel je v tom, že toto nie je prostá trénerská otázka, akoby to bolo len moje zamestnanie, v ktorom by som skončil, niekto iný by to prevzal a ja by som sa presunul do Chelsea, Liverpoolu alebo do Ferrari.”

“Ja nemám na výber, čo je tiež nešťastné. Nie som dodávateľ ani zamestnanec, ktorý si môže povedať, že má toho dosť. Môj kolotoč sa stále točí a ja z neho nemôžem vyskočiť,” poznamenal rakúsky biznismen, ktorý Mercedes doviedol k ôsmim konštruktérskym a siedmim jazdeckým titulom.