logo F1online.skF1online.sk

Ferrari avizuje vylepšenia: Mohli by nás priblížiť k Red Bullu, verí Leclerc

Charles Leclerc
© Ferrari Media
Tomáš Masár
Tomáš Masár14. 3. 2024

Ferrari by mohlo už čoskoro predstaviť prvé signifikantné vylepšenia a skresať tak náskok vedúceho Red Bullu. Stane sa tak však najskôr po pretekoch v Austrálii, do ktorých Scuderia nastúpi ešte so svojím súčasným, nevylepšeným balíkom.

Tím z Maranella sa na začiatku sezóny profiluje ako druhý najsilnejší celok na štartovom poli. Na prvý Red Bull však citeľne stráca a strácať bude, pokiaľ nenasadí početné a markantné vylepšenia. Kedy najskôr by mohlo Ferrari takýmito novinkami disponovať? Charles Leclerc naznačuje, že na niektorom z podujatí po pretekoch v Austrálii.

„Neočakávam, že do Melbourne prinesieme veľa vylepšení,“ uviedol Leclerc. „Myslím si však, že napriek tomu odvádzame dobrú prácu – zo súčasného balíka sa nám darí ťažiť maximum. Čo sa týka noviniek, domnievam sa, že si na ne budeme musieť ešte chvíľu počkať. Uvidíme, kedy ich budeme mať k dispozícii, a o aký pokrok sa postarajú. Snáď sa vďaka ním naša strata na Red Bull o niečo zmenší.“

Leclerc si však myslí, že strata Ferrari na Red Bull je menšia, než sa v skutočnosti zdá byť. Koniec koncov, Sainz v Bahrajne siahal na druhé miesto a Leclerc je presvedčený o tom, že obdobne rýchly mohol byť v Saudskej Arábii aj on – nebyť nespolupracujúcich pneumatík.

„Problém nespočíval v degradácii pneumatík, išlo skôr o to, že sme pneumatiky nevedeli zahriať. Trvalo nám dlhšie priviesť ich do správnej prevádzkovej teploty a zahriať ich na takú úroveň, aby sme mohli vyvíjať tlak na našich súperov,“ vysvetlil Leclerc.

„Situáciu sťažovala taktiež skutočnosť, že som sa počas toho, ako som zahrieval pneumatiky, ocitol v premávke áut, cez ktoré som sa musel následne predierať. So zahriatím pneumatík sme sa trápili o čosi viac než Red Bull. Vďaka tomu si na nás vytvorili náskok, ktorý zostal viac-menej nemenný do konca pretekov. Na záver sme mali málo času na to, aby sme ich (Red Bully) dostali pod tlak.“

Azda najviac času stratil Leclerc za srdnatým Landom Norrisom. Brit bol v porovnaní s Monačanom jasne pomalší, no jazdec Ferrari ho napriek tomu nedokázal predbehnúť. Čo bolo toho príčinou?

„Nazdávam sa, že som sa cez Landa nevedel dostať preto, že bol rýchlejší na rovinkách,“ objasnil Leclerc, ktorý si však nemyslí, že by slabou stránkou Ferrari bola nedostatočná maximálna rýchlosť.

„Vzhľadom na to, ako funguje naše DRS si nemyslím, že sa jedná o našu slabinu. Po tomto víkende však vykonáme analýzu s cieľom presne pochopiť, aké sú naše slabé stránky a pokúsime sa zapracovať na ich odstránení,“ uzavrel päťnásobný víťaz pretekov.

Súvisiace články

Diskusia