logo F1online.sk

Wolff naznačil, že Mercedes zrádzajú simulátory: Asi tu máme veľký problém

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 3. 2024

Mercedes bol v roku 2022 najpomalší na rovinkách. Aj keď monopost W13 dokázal skvelo narábať s pneumatikami, piloti mali často pocit, že jazdia s otvoreným padákom za chrbtom. V roku 2024 sa karta očividne obrátila a „nový expert na zadné krídlo“, ako sám seba nazval Oscar Piastri, sa za Mercedesom Lewisa Hamiltona zasekol na dobrých dvadsať kôl. Sedemnásobný šampión naproti tomu v neskoršej fáze pretekov poznamenal, že súperi ho „zabíjajú v rýchlych zákrutách“.

Výkonnosť Mercedesu v prvom sektore okruhu v Džidde bola vskutku šokujúca. Keď sa k nestabilnej a poskakujúcej zadnej časti monopostu W15 pridal špinavý vzduch, Lewis Hamilton nedokázal vyzrieť na Landa Norrisa. Takže kým v úvodnej fáze pretekov držal za sebou Oscara Piastriho, ktorý sa s pomocou DRS ledva približoval, v závere mal problém udržať sa dostatočne blízko Landa Norrisa v kľukatej sekcii, aby si pripravil útok na jednu z dlhých roviniek.

Mercedes zaujal odborníkov pomerne malým zadným krídlom, ktoré očividne nebolo najlepšou voľbou. Prečo ho teda inžinieri zvolili? „Asi tu máme veľký problém. Tu sa dá vyladiť len veľmi málo,“ odpovedal šéf tímu Toto Wolff na otázku, či by Mercedes mohol vyriešiť nedostatočnú rýchlosť v zákrutách prostou zmenou nastavenia.

„Naše simulácie nám ukazujú smer a toto je smer a rozsah, ktoré sme si pri voľbe nastavenia následne zvolili. Nasadíte správne zadné krídlo a povedal by som, že môžete získať alebo stratiť niekoľko desatín, ak sa vám podarí zvoliť správne nastavenie. Nie je to však široký výkonnostný koridor. Sú to skôr fundamentálne veci, vďaka ktorým veríme, že výkonnosť by tam mala byť. Meriame prítlak, ale nenachádzame ho v čase na kolo,“ láme si hlavu s problémami Mercedesu Wolff.

Rakúšan pritom potvrdil, že tím vyriešil niekoľko problémov, ktoré ho trápili v minulom období, vrátane neposednej zadnej časti vlaňajšieho monopostu W14. „V minulom roku prehováralo do celého procesu toľko neznámych, že dôvodom problémov mohlo byť toto i tamto. To sme napravili,“ uisťuje Wolff.

„Pri pohľade na senzory vidíme, že máme, čo sme potrebovali. V určitej škále rýchlostí sa však auto správa spôsobom, o ktorom naše senzory a simulácie hovoria, že práve tu by sme mali mať prítlak, ale nemáme ho,“ dodal šéf Mercedesu.

Piloti sa okrem toho sťažovali na pretrvávajúce poskakovanie monopostu, čo je dva roky stará nočná mora tohto tímu. George Russell už naznačil, že tím bude musieť nájsť lepší kompromis pri nastavení svetlej výšky. To by však znamenalo zníženie výkonnosti, ktorá beztak nie je nijak skvelá.

„Už je to dva a pol roka, čo sme začali riešiť tento základný problém. Už dva roky sa to snažíme nájsť a odomknúť. Nie je to o nedostatku snahy. Veľmi sme na to tlačili a musíme vyvinúť naozaj ohromné úsilie, aby sme to s ďalšími nazbieranými dátami pochopili a do Melbourne prišli silnejší. Je to misia a som si stopercentne istý, že sa nám podarí odomknúť túto výkonnostnú medzeru,“ vyhlásil Wolff odhodlane.