logo F1online.sk

Podľa Wolffa to nebolo len o zadnom krídle: V troch zákrutách sme stratili pol sekundy

Lewis Hamilton a George Russell v boxoch
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala10. 3. 2024

Mercedesu sa v pretekoch nepodarilo získať toľko pozícií, koľko si predstavoval. Tím ako celok v skutočnosti nezískal žiadne. Toto Wolff to pripisuje sekcii troch rýchlych zákrut, v ktorej sa Mercedes W15 nevedel vyrovnať súperom.

Lewis Hamilton s Georgeom Russellom si po predsezónnych testoch pochvaľovali nový Mercedes, ktorý je vraj už “skutočné pretekárske auto”. Nadšenie však opadlo. Strieborné šípy sú po dvoch veľkých cenách na štvrtej priečke Pohára konštruktérov, čo je pre tím najhoršie umiestnenie od VC Monaka 2013.

Najväčšou záhadou je však strata pretekovej rýchlosti, ktorá bola aj v uplynulých dvoch rokoch silnou stránkou strieborných šípov. Toto Wolff v Saudskej Arábii našiel aj dôvod tohto prepadu; je ním rýchla sekcia na konci prvého sektora.

“Je zrejmé, že nám robia problémy rýchle zákruty,” hodnotí výkon monopostu W15 Toto Wolff. “Na iných miestach sme konkurencieschopní, ale v týchto troch zákrutách strácame okolo 0,5 sekundy. Z tohto dôvodu bolo pre jazdcov nesmierne ťažké útočiť. Pokúsili sme sa o niečo zo strategického hľadiska, žiaľ, pri tejto nízkej degradácii to nefungovalo.”

Stratu Mercedesu dokonale vystihlo nasledujúce video zo súboja Lewisa Hamiltona a Landa Norrisa. Na začiatku rýchlej sekcie je Mercedes doslova nalepený na zadnom krídle súpera, no o pár zákrut ďalej je už Norris “za horami-za dolami”. Hamilton navyše bojuje s balansom, ktorý sa mení s tým, ako auto poskakuje.

Strieborným šípom v tejto časti trate uškodilo aj rozhodnutie siahnuť po menšom zadnom krídle, ktoré Hamiltona chránilo na dlhých rovinkách. Toto Wolff však odmieta teóriu, že prepad Mercedesu spôsobila len voľba zadného krídla.

“Myslím si, že v rýchlych sekciách zohráva úlohu ešte väčší faktor ako zadné krídlo,” zamyslel sa Wolff. “Chýba nám toľko prítlaku, koľko by sme s väčším zadným krídlom nezískali. S Lewisom sme to skúsili (v treťom tréningu, pozn. red.), no niečomu tu nerozumieme.”

“Vieme, že máme malé zadné krídlo. Kompenzujeme ním našu stratu v zákrutách, no v tých rýchlych strácame všetok čas na kolo,” podotkol tretinový majiteľ Mercedesu.

Pokúsiť sa kompenzovať nedostatok prítlaku zadným krídlom nie je efektívne. Každý bod prítlaku, ktorý stajňa získa nasadením väčšieho zadného krídla, prichádza s penalizáciou v podobe aerodynamického odporu. Tento odpor je oveľa väčší, ako keď sa vám podarí nájsť rovnako veľa bodov prítlaku trebárs úpravami podlahy.

Mercedes čaká množstvo hodín tvrdej práce. “Z týchto dvoch víkendov sa toho vieme veľa naučiť. Musíme skloniť hlavy, pustiť sa do analýz, pochopiť to a zlepšiť sa. Je zrejmé, že máme pred sebou veľa práce, ale tieto ťažké dni vás posilňujú. Všetci sme odhodlaní dostať auto do lepšej formy. Tešíme sa na to, že sa v Austrálii vrátime silnejší,” doplnil.