Pohľad na McLaren na čele priniesol pekné chvíle a extra motiváciu
Pred tromi rokmi bol McLaren v Pohári konštruktérov predposledný a úspechom bolo, že jeho jazdci vôbec dokončili preteky. Ak by ste vtedy povedali, že v roku 2020 bude McLaren na čele nejakých pretekov, asi by vás označili za blázna, alebo veľmi prehnaného optimistu.
Vzostupná krivka, ktorú naštartoval Zak Brown angažovaním správnych ľudí do vedenia tímu, je priam neuveriteľná. V roku 2019 skončili „papájoví“ na štvrtej priečke, dnes bojujú o tretie miesto a najmä čoraz častejšie dokážu zamiešať karty aj na pozíciách, ktoré im počas nevydareného partnerstva s Hondou boli veľmi vzdialené.
K dvom pódiám pribudli v tejto sezóne aj kolá strávené v čele pretekov. V Monze to ešte nemalo správnu príchuť, pretože Carlos Sainz viedol len pár kôl, aj to za safety carom. V Portugalsku už bol Sainz v čele pretekov od druhého do šiesteho kola, keď dokonale využil svoje mäkké pneumatiky, ktoré v mokrých podmienkach fungovali oveľa lepšie než stredné, ktoré mali obuté Mercedesy.
„Samozrejme, že sa na to veľmi dobre pozeralo. A dodalo nám to dodatočnú motiváciu v ceste za naším cieľom, ktorým je vrátiť sa v nasledujúcich rokoch na čelo F1,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.
Fanúšikovia McLarenu museli zrejme vo chvíli, keď Sainz v úvode druhého kola predbehol Bottasa a dostal sa na prvé miesto, zažívať poriadne emócie, a možno si pripomenuli slávnu éru tohto tímu. „Tieto okamihy v nás zanechali príjemné pocity. Zároveň však bolo jasné, že sa musíme koncentrovať na naše preteky. A rýchlo sme sa dostali späť do bitky, do ktorej aktuálne patríme. Bolo to však zaujímavé. Carlos aj Lando majú radi takéto podmienky. Na mäkkých pneumatikách sme mali výhodu oproti Mercedesom či Leclercovi na stredných zmesiach. Oproti Verstappenovi, ktorý mal tiež mäkkú zmes, si však Carlos vybudoval v úvode slušný náskok. Potom sme sa však rýchlo vrátili do reality,“ pokračoval Andreas Seidl.
Obaja jazdci tradičnej britskej stajne v úvodnom stinte začali padať poradím. Zdalo sa, že McLaren sa na mäkkej zmesi trápi viac než ostatní. Carlos Sainz stratil pozície voči Charlesovi Leclercovi aj Pierrovi Gaslymu, a po prezutí na strednú zmes sa musel prebojovať štartovým poľom. Aj preto mohol byť so šiestym miestom napokon spokojný, zvlášť, keď v mimoriadne dôležitom súboji v poslednom kole predbehol Sergia Péreza.
Pre McLaren je škoda, že pri dobrej rýchlosti opäť zasiahla „vyššia moc“ v podobe absolútne nepremysleného manévru Strolla na Landa Norrisa, ktorý mladému Britovi zničil preteky. Je na zamyslenie, že v štartovom poli pribúda jazdcov, ktorí nejakou formou doplatili na Strollove divoké manévre…
„Carlos mal náročné preteky, nebolo ľahké nájsť správnu stratégiu. Dokázali sme však zdolať Racing Point aj oba Renaulty, čo vnímame pozitívne. V pretekoch sme boli podľa mňa rýchlejší než naši priami konkurenti. To sú pozitívne správy. Trpeli sme však kvôli drobeniu pneumatík, najmä na mäkkej zmesi v prvom stinte, kvôli čomu sme jednoducho nemohli bojovať o lepšie pozície. Carlos podal skvelý výkon s viacerými predbiehacími manévrami, vďaka čomu sa v závere dostal cez Renaulty aj Péreza,“ hovorí šéf McLarenu.
V bitke o tretie miesto je to veľmi tesné – McLaren teraz získal o dva body viac než Racing Point i Renault. Pozície na treťom až piatom mieste budú zrejme otvorené až do konca šampionátu a nie je vylúčené, že sa do tejto bitky zapojí aj zlepšujúce sa Ferrari. „Naše auto bolo v Portugalsku konkurencieschopné, čo je len potvrdenie, že máme monopost na to, aby sme sa pobili o tretie miesto. V konečnom účtovaní rozhodne spoľahlivosť a vyťaženie maxima z jednotlivých pretekov. Toto rozhodne v bitke o tretiu priečku.“
Zdá sa, že McLarenu začína fungovať aj nový aerodynamický balík s vylepšeniami už na rok 2021. Netreba zabúdať, že v Portugalsku bolo počas celého víkendu a najmä v pretekoch veterno. A MCL35 veterné počasie neznáša veľmi dobre, čo bolo vidno napríklad v Mugelle či v Rusku. Teraz však boli oranžové monoposty konkurencieschopné.
„Celkovo som bol pomerne spokojný s tým, aký víkend sme po Nürburgringu zažili. Do piatkových tréningov sme vstúpili so solídnym nastavením s novým nosovým kužeľom a aerodynamickým konceptom. Otestovali sme nejaké vylepšenia, ktoré nám priniesli pozitívne výsledky a v Imole ich aj plánujeme nasadiť,“ uzavrel Andreas Seidl.