Russell: Vlani sme autu neverili, teraz môžeme útočiť
Keď sa George Russell a Lewis Hamilton vlani ocitli na rýchlom okruhu, mali pocit, že tancujú na hrane noža. Nestabilitu monopostu v rýchlych zákrutách sa však počas zimy podarilo odstrániť, teší sa mladší z dvojice strieborných šípov. Od novej sezóny sa už nebude báť v aute poriadne zabrať.
Monopost W15 bol Georgeovi Russellovi k dispozícii v stredu. Počas noci si stihol prezrieť dáta, utriediť si dojmy a keď vo štvrtok predstúpil pred novinárov, pustil sa do analýzy tohtoročného auta.
Chválou nešetril. “Jazdiť v minuloročnom aute bolo obtiažne. S Lewisom sme autu vôbec nedôverovali. Mali sme pocit, akoby nás v každej zákrute chcelo uhryznúť,” pripomenul najskôr trampoty z minulého roka George Russell.
Sezóna 2024 bude iná. “Teraz môžeme v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách zaútočiť bez toho, aby nám ustrelila zadná časť. Cítime, že sme spravili veľký krok vpred po stránke konzistentnosti auta. Môžeme naň zatlačiť oveľa viac ako v minulosti. Vlani sme tomu venovali obrovskú pozornosť. V monoposte W14 sme videli veľa chýb. Tím odviedol dobrú prácu pri ich odstraňovaní.”
Keď inžinieri Mercedesu v posledných dvoch sezónach predstavili väčší balík vylepšení, mali od neho aj patričné očakávania. Zväčša zostali sklamaní. Strieborné šípy si až neskôr uvedomili, že na odstránenie problémov sa musia pustiť do oveľa hlbších analýz.
Teraz ich už majú za sebou a výsledky zapracovali do nového auta. “Máme auto s takými mechanickými vlastnosťami, ktoré chlapcom na aerodynamickom oddelení umožnia pridávať prítlak. Keď sme v minulosti spravili niečo s aerodynamikou, naše auto malo hlboko zakorenené problémy. Chvíľu nám trvalo, kým sme to pochopili.”
Čo teda Mercedes potrebuje, aby sa dostavil úspech? “Viac prítlaku. Keď máte z auta príjemné pocity, len rýchlostne trochu nestíha, tak potrebujete nájsť prítlak na tých správnych miestach.”
“Pri tejto iterácii pravidiel má každý tím ideálne okno. Auto chce mať čo najnižšie, no nesmiete ísť príliš nízko, že začnete narážať na trať alebo poskakovať. Niektoré tímy to stále trochu mätie,” pokračoval vo svojej prednáške Russell. “Nepotrebujete veľa, aby ste to ideálne okno našli a s ním aj množstvo výkonu. Dúfajme, že Red Bull je už priamo v ňom a nám sa podarí jeho náskok zmenšiť. Ale áno, vyžiada si to z našej strany veľa práce.”
Red Bull je stále pred ostatnými
Max Verstappen sa v stredu usmieval. Aj keď strávil v kokpite len jeden deň, stačilo to, aby si uvedomil dosiahnuté zlepšenia. Veľmi podobné pocity mal aj George Russell.
“Už na začiatku viete povedať, či sa auto zlepšilo a či sa v ňom jazdí lepšie,” hovoril o svojich postrehoch Russell. “Je to rozhodne zlepšenie, o tom niet pochýb. Na druhej strane by ste však mohli mať auto, v ktorom sa jazdí najhoršie, no ak je rýchlejšie ako všetci ostatní, budete radi.”
“Včera sa mi v ňom jazdilo príjemne, to určite. V aute som mal dobrý pocit, ale vieme, že aj ostatné tímy spravili krok vpred. Určite je ešte skoro niečo hodnotiť,” siahol po tradičnom predsezónnom konštatovaní. “Musíme prekonať obrovskú horu, aby sme sa vyrovnali Red Bullu z minulého roka a aký náskok mali pred všetkými. Treba vyčkať a uvidíme. Istotne však máme lepší základ, na ktorom môžeme stavať, nie divu spred dvoch rokov.”
Rýchlosť úradujúcich majstrov ho neprekvapila, keďže “to od Red Bullu čakáte”. “Do týchto pravidiel vstúpili správnou nohou a odvtedy sú veľmi stabilní. Určite sú favoriti a tu v Bahrajne sú istotne pred ostatnými. Mali ohromujúcu zimu, o tom nepochybujem, ale to sa čakalo. Je to ohromný tím. Uvidíme, kam sa v nasledujúcich veľkých cenách zaradíme my.”