logo F1online.sk

Norris: Vyťažili sme maximum z náročného dňa

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl24. 10. 2020

McLaren sa opäť dostal s obomi autami do elitnej desiatky a na štartovom rošte obsadí štvrtý rad. Britský tím sa môže tešiť najmä zo skutočnosti, že odštartuje pred takmer všetkými priamymi konkurentmi v boji o tretiu priečku v Pohári konštruktérov.

Carlos Sainz bol počas celej kvalifikácie o niečo rýchlejší než tímový kolega a internú kvalifikačnú bilanciu upravil na 7:5 vo svoj prospech. Odštartuje zo siedmeho miesta. „Náročná kvalifikácia. Museli sme sa popasovať s pneumatikami i vetrom. Celý víkend máme dobrú rýchlosť s výnimkou druhého tréningu a Q3, keď sa zdvihol vietor. Preto sme boli v tretej časti pomalší. Nie sme však v zlej pozícii, aby sme sa zajtra pobili o čo najväčší počet bodov,“ povedal španielsky pretekár, ktorý ešte pred kvalifikáciou na diaľku podporil svoj obľúbený klub Real Madrid v dnešnom „El Clásico“ s Barcelonou. Sainz sa dnes mohol tešiť zo svojho siedmeho miesta v kvalifikácii i triumfu svojho obľúbeného klubu 3:1.

McLaren už pred víkendom avizoval testovanie vylepšení, no zároveň zotrvanie so známym a konkurencieschopným nastavením monopostu. „Lando v piatok skúšal určité vylepšenia a zdalo sa, že fungujú veľmi dobre. Dnes sme však zvolili veľmi základné nastavenie, kde nebolo veľa nových častí. Musíme si počkať, bude to trvať jednu alebo aj viac veľkých cien, aby sme všetko dôkladne zanalyzovali ešte predtým, než to nasadíme. Musíme si byť istí, že vďaka tomu bude naše auto rýchlejšie. Celkovo však dnes tím odviedol dobrú prácu. Potešujúce je, že Renault je za nami, škoda, že jeden Racing Point nás preskočil z dôvodu podmienok na trati,“ uzavrel Carlos Sainz.  

Lando Norris odštartuje ôsmy, po kvalifikácii mal zmiešané pocity. „Ak sa pozrieme na ťažkosti, ktoré sme mali, tak sme pomerne konkurencieschopní. Zo siedmeho a ôsmeho miesta som príjemne prekvapený. Vyťažili sme maximum zo zlého, resp. náročného dňa. Už dlho sme neboli tak blízko k Mercedesu a k čelu. Na tejto trati je ťažké nájsť balans a dať dokopy dobré kolo. A aj keď sa v aute cítime hrozne, sme asi dobrí v hroznom jazdení,“ usmieval sa britský mladík.

McLaren počas celej kvalifikácie jazdil na dve, resp. tri merané kolá na jednej sade pneumatík. Jazdci sa postupne snažili zahriať svoje zmesi. Na tretiu časť kvalifikácie mali Sainz a Norris k dispozícii len jednu čerstvú sadu pneumatík. Na rozdiel od bežného postupu, keď jazdci najprv zajazdia „kolo istoty“ na ojazdenej sade a v závere nasadia čerstvú, zvolili oranžoví iní postup. Mal svoju logiku – teplota vzduchu i trate klesala, trať spomaľovala a McLaren potreboval dva či tri pokusy, aby pneumatiky dostatočne zahrial. To bol dôvod, prečo Sainz a Norris hneď v úvode Q3 vyrazil na čerstvej sade, a preto na konci zostali v garáži. Aj oni síce mohli vyjsť na strednej zmesi, tú si však nechceli zbytočne ničiť pred pretekmi, v ktorých bude každá čerstvá pneumatika veľkým benefitom.

„Ak by som mal ďalší pokus, možno by som sa zlepšil, ale stále bolo ťažké poskladať kolo pri tej premávke. Stále si však myslím, že sme vyťažili maximum. Máme dobrú rýchlosť, len musíme súperov udržať za sebou. V pretekoch sa môžeme posunúť dopredu, no je tam veľa neznámych ako opotrebenie pneumatík či možnosti predbiehania,“ doplnil Norris.

McLaren nutne potrebuje bodovať s obomi autami, čo sa mu naposledy podarilo v Monze. Má jedinečnú šancu využiť kvalifikačné problémy Renaultu či Lanca Strolla. „Vo všetkých častiach kvalifikácie bolo výzvou zahriať pneumatiky a nájsť si na trati vhodný priestor na čisté kolá. Postupom času bolo viac a viac veterno. Jazdci a tím však splnili naše plány veľmi dobre a opäť sme s obomi postúpili do Q3. Máme konkurencieschopné auto a štart zo siedmeho a ôsmeho miesta nás udržiava v bitke s priamymi súpermi o tretiu priečku v Pohári konštruktérov. Cieľ je jasný – získať dobré body s obomi jazdcami,“ povedal šéf McLarenu Andreas Seidl.