logo F1online.sk

Vrátime sa do formy z roku 2022, sľubuje Čou

Kuan-jü Čou
© XPB/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2024

Keď sa pozrieme na výsledky Sauberu v posledných desiatich rokoch, tak je zrejmé, že tento tím patril v ostatnom období na chvost štartového poľa. Celkové šieste miesto v Pohári konštruktérov v roku 2022 bolo najlepším umiestnením tímu od roku 2012. Vlani však prišiel ďalší prepad.

Celkové deviate miesto v minulej sezóne je umiestnenie, ktoré by sme aj očakávali po spriemerovaní výsledkov za ostatnú dekádu. Vlani ešte Alfa Romeo pozbierala dokopy šestnásť bodov (desať získal Valtteri Bottas a šesť Kuan-jü Čou), čo bolo o 39 menej než predminulú sezónu. Pokles v celkovom hodnotení bol teda viac ako výrazný, čo veľmi negatívne ovplyvní aj tímovú pokladnicu.

Sauber má pred sebou posledné dva roky pred prechodom pod hlavičku Audi a Nemcov nechce vítať ako najhorší tím na štartovom rošte. Budovanie infraštruktúry, prehlbovanie ľudských zdrojov a zlepšovanie výsledkov je nevyhnutné. Uvedomuje si to aj pilot stajne Kuan-jü Čou.

„Trendy v doterajšom vývoji sú v súlade s našimi očakávaniami,“ povedal čínsky pretekár pre Motorsport.com. „Dúfam, že príprava na novú sezónu, vrátane trojdňových predsezónnych testov, nám umožní nastaviť lepší smer pre celú sezónu 2024.“

„Personál v továrni tímu, najmä na technickom oddelení, sa neustále dopĺňa a dostáva na správne miesta, takže dúfajme, že vytvoríme lepší a kompletnejší tím. Mám v tím dôveru a cítim, že tento rok môžeme vrátiť našu výkonnosť na úroveň, ktorú sme dosahovali počas mojej prvej sezóny vo Formule 1,“ sľubuje rodák zo Šanghaja.

Do roku 2022 vstúpil Sauber veľmi dobre. Technické oddelenie stajne si dalo záležať, aby na začiatku sezóny spĺňal monopost hmotnostný limit, čo umožnilo najmä Valtterimu Bottasovi z kraja novej sezóny zbierať senzačné výsledky. Vývoj však oproti konkurencii prudko pokrivkával a to sa potvrdilo aj v roku 2023, keď tím celkom očividne zaostával za súpermi.

„V skutočnosti už okolo letnej prestávky sme mali jasne určený smer vývoja. Vedeli sme, v ktorej oblasti autu chýba prítlak,“ povedal Čou. „V prvom rade, pri nízkych teplotách alebo keď mal okruh nižšiu úroveň priľnavosti, sme mali po stránke zahrievania pneumatík menší priestor na zlepšenie v porovnaní ostatnými tímami. V prvom a druhom sektore takýchto okruhov nám teda chýbala výkonnosť.“

„Po druhé, objavilo sa niekoľko neznámych premenných. Auto bolo v porovnaní s rokom 2022 nestabilnejšie v zákrutách, pričom ako jazdca vás dokázalo zaskočiť nečakanou pretáčavosťou alebo nedotáčavosťou. Sú to veci, na ktoré sme technickému riaditeľovi Jamesovi Keyovi poskytli spätnú väzbu,“ povedal Čou.