logo F1online.sk

Gene Haas má obavy z Bahrajnu: Potrebujeme auto, ktoré je pripravené vyraziť

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 1. 2024

Tím Haas stojí na rázcestí a vstupuje do novej éry. V stredu vymenoval druhého šéfa vo svojej krátkej histórii a rozlúčil sa s Güntherom Steinerom, ktorý stál za zrodom stajne, bol s ňou od prvého dňa a v podstate bol aj jej prvým zamestnancom. Výmenou jedného človeka na špičke pyramídy však obvykle nič nevyriešite a práca sa tým len začína.

Pripomeňme si najprv, ako skončila sezóna Haasu. Do Austinu priviezol tím rozsiahly balík vylepšení, od ktorých si sľuboval obrovský krok vpred. Ten však nepriniesol takmer žiadne zlepšenie. Tím pred poslednými dvoma veľkými cenami urobil nečakané rozhodnutie a umožnil jazdcom nasadiť odlišné balíky. Nico Hülkenberg jazdil so starým autom, Kevin Magnussen s novým. Výsledok? Podľa slov jazdcov bol na jednej trati lepší jeden, na druhej zas druhý.

Haas tak má tri mesiace zimnej prestávky, aby s najskromnejšou infraštruktúrou a najmenším rozpočtom rozlúskol tento problém. Ako sa môže niekto v takejto situácii objaviť na predsezónnych testoch s oveľa konkurencieschopnejším monopostom a urobiť veľký krok vpred? Všetko je možné, ale takýto cieľ hraničí so science fiction.

Pozitívne je aspoň to, že majiteľ tímu Gene Haas si pred touto situáciou nezakrýva oči, ale verí, že nový šéf má všetky predpoklady, aby priniesol zmenu. „Hľadali sme vnútri tímu. Ajao je v Haase od prvého dňa, pozná jeho zákutia a má najviac skúseností,“ povedal americký podnikateľ v rozhovore pre F1.com.

„Najväčšie starosti mi však robí, že keď pôjdeme do Bahrajnu, musíme sa tam objaviť s autom, ktoré je pripravené vyraziť. Možno potrebujeme viac technický prístup. Uvidíme, či to prinesie výhody,“ povedal Haas.

„Myslím si, že Günther mal viac ľudský prístup ku komunikácii s ľuďmi a ku všetkému. Bol v tom veľmi dobrý. Ajao je však veľmi technický, pozerá sa na veci prostredníctvom štatistík – toto robíme zle a v tomto sa potrebujeme zlepšiť. Je to odlišný prístup. Naozaj potrebujeme urobiť niečo inak, pretože sme si nepočínali dobre. Po ôsmich rokoch sme spadli na úplne posledné miesto. Viac sa k tomu nedá povedať,“ vyhlásil Američan.

Haas tak vybral nového šéfa z vlastných radov, pritom na trhu nebolo k dispozícii vôbec málo alternatív. Otmar Szafnauer či Mattia Binotto sa automaticky núkajú ako zaujímavé možnosti. „Spoločnosť Haas Automation vediem už viac ako 40 rokov. Keď privediete ľudí zvonka, trvá im šesť mesiacov až rok, kým sa všetko naučia. Okrem toho, častokrát ich ani nemáte radi,“ vyhlásil Haas.

„Je lepšie siahnuť po ľuďoch, ktorých poznáte. Aj keď niekedy nie sú dokonalo vhodní, aspoň viete, čo od nich dostanete. To sa nám tu v Haas Automation celkom osvedčilo a tieto stavebné kamene využívam aj v tíme Formuly 1. Radšej chcem ľudí, ktorých poznám, ktorí rozumejú každodennej činnosti a rozumejú ľuďom, než priviesť niekoho nového a riskovať, že narobí neporiadok,“ povedal Haas.