logo F1online.skF1online.sk

Podľa Wheatleyho je jasné, že niekto má problém s rozpočtovým stropom

Jonathan Wheatley
© Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 11:36

Na piatkovej tlačovej konferencii šéfov tímov sa rozoberalo viacero tém, pričom jednou z nich bola, pochopiteľne, aj očakávaná správa FIA o rozpočtoch za rok 2024. Jonathan Wheatley, Frédéric Vasseur a Ajao Komacu svojimi vyjadreniami naznačujú, že ich tímy splnili všetky pravidlá, no zároveň, že sa to nedá povedať o všetkých.

Aston Martin je prvým “previnilcom”. Trestom za administratívne pochybenie má byť však len malá finančná pokuta, ktorá má pokryť náklady spojené s dodatočným vyšetrovaním a skúmaním podania britskej stajne. Stajňa Lawrenca Strolla totiž všetko odovzdala načas, no chýbala dokumentácia od audítora, ktorý sa oneskoril. Keďže Aston Martin o všetkom otvorene komunikoval s FIA a konal v dobrej viere, vysokej pokuty sa báť nemusel.

Druhý tím má však lietať v oveľa väčších problémoch. “Myslím, že tento odklad zverejnenia výsledkov nám všetkým dal jasne najavo, že niektoré tímy majú problémy, alebo možno niektorý tím,” uviedol Jonathan Wheatley v piatok. “Hovorím zo skúsenosti, že nájsť v týchto veciach balans je veľmi náročné.”

Súčasný šéf Sauberu skutočne veľmi dobre vie, o čom hovorí. Keď Red Bull v roku 2021 prekročil rozpočtový strop, pracoval v ňom na pozícii športového riaditeľa. “Chcete tu byť konkurencieschopní, a tak míňate každý dolár až po rozpočtový strop. Samozrejme, že to spravíte, veď preto ste v tomto biznise. Pretekáme, sme v športovej súťaži.”

“V prvom rade by som však chcel povedať, že to nikto nerobí náročky. Takéto veci sa niekedy môžu stať, niekedy sa trochu vymknú spod kontroly, napríklad po nehode, keď v neskorej fáze sezóny nerátate s takými nákladmi,” zamyslel sa Wheatley. “Nechcem však špekulovať o príčine. Myslím si však, že teraz rozumieme, prečo sa zverejnenie správy FIA tak oneskorilo.”

Verejnosť by istotne už chcela vedieť, ako sa celá táto kauza skončí. Podľa Frédérica Vasseura však rýchlosť v tomto prípade nie je najdôležitejšia. Prioritou by malo byť dôkladné posúdenie celého prípadu a vyvodenie správnych záverov.

“Nemyslím si, že by to bol až taký problém, či sa rozhodne v septembri alebo v októbri,” zapojil sa do debaty Frédéric Vasseur. “V tejto veci musíme veriť FIA. Robia si svoju prácu a úprimne, nie je jednoduchá. Musíme sa však vyhnúť aj špekuláciám na základe dohadov, to by bola chyba.”

“Poslednou premennou je administratívne porušenie pravidiel. To sa môže stať komukoľvek a neplynie z toho športová výhoda. Musíme s FIA rozlišovať, čo je športová výhoda so športovou penalizáciou, čo technická výhoda a čo technická chyba,” odkázal.

Šéf Haasu Ajao Komacu uzavrel celú otázku diplomatickým vyjadrením. “Nemyslím si, že by niekto urobil niečo také s úmyslom. Pri týchto veciach musíme veriť zavedeným procesom a počkať si na výsledok.”

Súvisiace články

Diskusia