logo F1online.skF1online.sk

Grosjean si ešte raz zajazdí s Haasom. Inžiniera mu bude robiť Ajao Komacu

Ajao Komacu a Romain Grosjean
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 12:34

Romain Grosjean sa vráti do kokpitu monopostu Formuly 1 prvýkrát od jeho nehody na Veľkej cene Bahrajnu v roku 2020. Pre francúzskeho pretekára to bola v podstate rozlúčka s F1, čo nie je veľmi príjemné konštatovanie. Po piatich rokoch a niekoľkých sľuboch sa však Romain predsa len dočká symbolickej a veľmi peknej rozlúčky.

O krajšom poslednom zbohom s Formulou 1 ako bojom o život v ohnivej guli po nehode v Bahrajne sa hovorilo už v dňoch po pretekoch. Toto Wolff sa vtedy trochu neopatrne „prekecol“, že keby sa nepodujal nikto iný, Mercedes ponúkne Romainovi jazdu v niektorom zo svojich starších monopostov.

Grosjean v Brackley skutočne absolvoval prípravu sedačky a mal jazdiť s monopostom W10 z roku 2019 na okruhu Paul Ricard, ale test sa napokon pre protipandemické opatrenia neuskutočnil. Haas od tohto roku má k dispozícii staré auto a dáva v ňom priestor najmä pilotom Toyoty. Terajší šéf tímu a bývalý Grosjeanov inžinier Ajao Komacu, ktorý mal s francúzskym pretekárom skvelý vzťah už počas ich pôsobenia v Lotuse, si na svojho bývalého pilota spomenul a dopraje mu rozlúčku, ako sa patrí. Komacu sa pri teste dokonca ujme roly Grosjeanovho inžiniera.

„Som nesmierne nadšený, že môžem privítať Romaina Grosjeana späť za volantom monopostu Formuly 1 po prvý raz po piatich rokoch. Zároveň som hrdý, že sa vracia práve v jednom z našich áut. Je to krásne symbolické,“ povedal Komacu.

„S Romainom sme spolupracovali počas celej jeho kariéry vo Formule 1, takže tento test v Mugelle má pre nás oboch výnimočný význam. Som rád, že prijal túto príležitosť a opäť si s nami sadne za volant. Tento deň bude ešte výnimočnejší, pretože sa príde pozrieť aj množstvo členov starého tímu. Bude to zábava a keďže Romaina dobre poznám, viem, že do toho pôjde naplno. Nič iné nečakám, zvlášť keď o tejto možnosti hovoríme už poriadne dlho,“ dodal Komacu.

Jazdiť sa teda bude v piatok na krásnom talianskom okruhu Mugello. Pre Grosjeana to bude symbolická bodka za kariérou vo Formule 1, pôsobením v Haase a spoluprácou s Komacom. Romain sa na trati objaví so špeciálnym dizajnom prilby, ktorý navrhli jeho deti.

Po skončení kariéry vo Formule 1 sa Grosjean vydal do IndyCar. Dnes pôsobí ako rezervný pilot tímu Prema a jazdec Lamborghini v športových automobiloch. Teraz zažije svoj posledný dotyk s Formulou 1.

„Povedať, že sa teším na návrat za volant monopostu F1, by bolo slabé slovo. Naozaj nemôžem uveriť, že už prešlo takmer päť rokov. Vrátiť sa späť a absolvovať tento test so starým tímom je pre mňa naozaj výnimočné,“ povedal Grosjean.

„Teším sa, že opäť uvidím všetkých známych. Určite si zaspomíname na staré časy, ale rovnako sa teším, že pomôžem pri práci na trati s monopostom VF-23. Je skvelé, že tím má teraz program testovania so starým monopostom ako súčasť svojho vývoja,“ dodal Grosjean.

Zaujímavosťou je, že v Mugelle si s monopostom Haasu zajazdí aj bývalý pilot IndyCar a dnes analytik F1 TV James Hinchcliffe, pre ktorého to bude prvá skúsenosť s F1.

Súvisiace články

Diskusia