logo F1online.sk

Newey neuvažuje nad odchodom z Red Bullu: Azda neodídem v tom najlepšom

Adrian Newey
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár27. 12. 2023

Adrian Newey, ktorý na druhý sviatok vianočný dovŕšil 65. narodeniny, sa v dohľadnej dobe z Formuly 1 porúčať nemieni. Veď prečo by aj? Red Bull kraľuje celému štartovému poľu, a to najmä vďaka legendárnemu dizajnérovi. Pokiaľ bude mať britský inžinier dostatok telesných a duševných síl, odchod do dôchodku by mal oddialiť – a podľa všetkého tak aj urobí.

Newey, ktorý je právom považovaný za jedného zo strojcov úspechu Red Bullu, rady rakúskeho tímu nateraz zrejme neoslabí. Na rozdiel od pôsobenia vo Williamse a McLarene, kde takpovediac prišiel na hotové, sa totiž na výsledky s „malinovkármi“ poriadne nadrel. V momente, keď je celok z Milton Keynes na výslní, preto nad odchodom nauvažuje.

„Keď som sa pripojil k Wiliamsu a (následne) McLarenu, boli to dva skvelé tímy, ktoré vyhrávali preteky a majstrovstvá ešte predtým, ako som tam prišiel, takže po infraštrukturálnej stránke nebolo veľmi čo dobiehať. Jediná oblasť, kde existoval malý priestor na zlepšenie, bol dizajn.“

„K Red Bullu som sa pripojil preto, že som sa chcel podieľať na napredovaní tímu od jeho začiatku, a to aj napriek tomu, že to bolo v tom čase (v roku 2006, pozn. red.) tak trochu rizikom pre moju kariéru. Vzhľadom na to, že som bol súčasťou projektu spoločne s Christianom (Hornerom) a Helmutom (Markom) od jeho počiatku a pomohol tímu rásť, prečo by som mal teraz odtiaľto odísť?“

Napriek tomu, že Newey nad odchodom z Red Bullu v súčasnosti neuvažuje, jedenkrát už zajačie úmysly mal – konkrétne v roku 2014, kedy si Rakúšania v porovnaní s predošlým ročníkom dramaticky pohoršili.

„Nad odchodom z Red Bullu som uvažoval iba jedenkrát, a to v roku 2014, avšak z úplne iných dôvodov (pre aké chce vraj podľa niektorých médií odísť teraz, pozn. red.),“ priznal Newey. „Jednoducho povedané, v tom čase sme mali pohonnú jednotku, ktorá nemala potrebnú výkonnosť, čo sa samozrejme občas stáva. Problémom ale bolo, že výrobca pôsobiaci v najvyššej motoristickej triede – nemalo to nič dočinenia s chlapcami z továrne -, nemal záujem do veci investovať a pričiniť sa o vyriešenie situácie.“

„Ocitli sme sa preto v tak trochu deprimujúcej pozícii. Všetci vieme, že na to, aby ste vyhrali majstrovstvá, musíte spĺňať tri kľúčové faktory – mať kvalitného jazdca, podvozok a motor. Ak niečo z toho nespĺňate, tak nemáte šancu zvíťaziť,“ uzavrel Newey.