logo F1online.sk

Hülkenberg nerieši záujem Audi: Som pripravený zostať v F1 do štyridsiatky

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2023

Nico Hülkenberg sa vrátil do Formuly 1 prakticky prvýkrát od roku 2019, keď opustil tím Renault. Aj keď v rokoch 2020 a 2022 párkrát zaskakoval v Racing Pointe a Aston Martine, po podpise zmluvy s tímom Haas musel najprv dokazovať, že na to ešte stále má. Podarilo sa a Hulk má za sebou vynikajúci rok, po ktorého skončení však má zmiešané pocity.

Haas skončil v Pohári konštruktérov na poslednom mieste a treba bez okolkov povedať, že monopost VF-23 bol na celom štartovom rošte s prehľadom najslabší. Po predstavení B-špecifikácie monopostu na domácej Veľkej cene USA v Austine sa veci nielenže nezlepšili, ale neúspech nového auta vyvolal poriadnu frustráciu vnútri garáže.

Sám Hülkenberg to médiám povedal niekoľkokrát a zopakoval to aj nemeckému Auto Motor und Sport, keď dostal otázku, čo priniesol nový monopost. „Nič,“ odpovedal Nico stručne a lakonicky.

„To znie ako vytriezvenie,“ reagoval redaktor. „Je to vytriezvenie a je to alarmujúce. Nemôžete to však skrývať. Musíme sa na seba úprimne pozrieť a priznať si, že sme nenaplnili očakávania, keď vložíme do prestavby auta toľko práce a konečný výsledok je vlastne rovnaký. Je našou úlohou, aby sme sa v budúcom roku zlepšili,“ vyhlásil Hülkenberg rozhodne.

Ferrari sa podarilo urobiť nemalý pokrok pri práci s pneumatikami a vylepšiť svoj monopost v tejto oblasti. To je pre Haas povzbudzujúce, ale keď tímu trvalo prakticky celú sezónu vyvinúť nové auto, ktoré vlastne nefungovalo, nedodáva to tímu prílišnú sebadôveru pred štartom predsezónnych testov. Hülkenberg sa preto príliš neraduje ani z pokrokov Ferrari v tejto oblasti.

„Nechváľme deň pred večerom. Počkajme si, čo sa stane na budúci rok,“ povedal Hulk, ktorý za problémami Haasu vidí niekoľko faktorov. „Do hry vstupuje niekoľko vecí: veľkosť tímu, rozpočet, infraštruktúra, kvalita ľudí.“

Záujem Audi nerieši

Nica môžu tešiť aspoň vlastné výkony. Miesto spochybňovania jeho ďalšej budúcnosti sa hovorilo o presune do lepšieho tímu. Niektorí dokonca navrhovali Red Bullu, aby miesto Péreza posadili do auta práve Hülkenberga. Najnovšie je nemecký pretekár spájaný s Audi, ktoré prirodzene hľadá pilota zo svojej krajiny. Sám Nico však tieto špekulácie odmietol priživiť.

„Len čas ukáže. Počkajme si, ako bude vyzerať budúcoročná sezóna. Budeme mať konkurencieschopné auto? Ktorí ľudia sa ujmú niektorých úloh? Teraz neviem s istotou odpovedať. Pravdepodobne sa k tomu budeme musieť interne postaviť inak,“ hovorí jeden z najstarších mužov na štartovom rošte, ktorý však vraj necíti potrebu ísť do dôchodku.

Na otázku, či si vie predstaviť, že by pretekal vo Formule 1 aj vo veku 42 rokov, reagoval jednoznačne. „Áno, teraz mám 36 rokov a z dnešného pohľadu si to predstaviť viem. Fernando Alonso a Lewis Hamilton sú dobrými ambasádormi tohto športu. Dokazujú, že aj vo vyššom veku môžete byť rýchli,“ povedal Hülkenberg.