logo F1online.sk

Audi vraj nevzdáva boj o Hülkenberga, do Hinwilu by mohol prestúpiť už v roku 2025

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár17. 12. 2023

Nico Hülkenberg sa priznal, že na začiatku ročníka viedol rozhovory s Audi, ktoré od roku 2026 pohltí Sauber. K nadviazaniu spolupráce však nateraz nedošlo, čo znamená, že Nemec zostane ešte minimálne jednu sezónu akvizíciou Haasu. Kde sa poberie následne, zatiaľ nevedno. Dvere do Audi bude mať ale zrejme stále otvorené, teda aspoň podľa portálu RacingNews365.com.

Prestupovou prioritou Audi je podľa všetkého Carlos Sainz, lenže Španiel už čoskoro podpíše novú zmluvu s tímom z Maranella, kde vládne s jeho výkonmi veľká spokojnosť. Nemecký gigant okrem dvojky Ferrari poškuľuje po Nicovi Hülkenbergovi, keďže by do svojich dŕžav rád získal jednak niekoho skúseného, a taktiež niekoho, kto disponuje nemeckým občianstvom.

„Hulk“, ako znie jazdcová prezývka, sa preto javí byť ideálnou voľbou. Audi sa vraj 36-ročného pilota usilovalo – v zastúpení Sauberu -, zlanáriť už pre nadchádzajúci ročník, ale neúspešne. Totiž, aj keby Hülkenberg do Hinwilu prestúpiť chcel, nemohol. Haas si na Nemca rozhodol uplatniť opciu, a tak rekordérovi v počte veľkých cien bez zisku pódia nezostáva nič iné, ako ešte rok u Američanov zotrvať.

Následne by sa však – pokiaľ sú chýry o záujme Audi pravdivé -, mohol presťahovať do Švajčiarska. Čo hovorí pre a čo proti?

Pre a proti

Pre jednoznačne hovoria Hülkenbergove skúsenosti a najmä forma, akou sa prezentoval v roku 2023. Aby však zahnal akékoľvek pochyby Audi, bude ju musieť v budúcej sezóne minimálne potvrdiť.

V neprospech tretieho najstaršieho pilota na štartovom rošte hovorí jeho vek. V priebehu ročníka 2026 totiž dovŕši už 39 rokov. Viacero pretekárov ale v súčasnosti potvrdzuje, že kvalitné výkony je možné podávať aj okolo štyridsiatky – taký Fernando Alonso či Lewis Hamilton by o tom iste vedeli povedať svoje.

Hulk tak má zrejme všetko vo vlastných rukách. Pokiaľ bude aj naďalej dosahovať kvalitné výsledky, záujem Audi podľa všetkého pretrvá. Otázkou zostáva, či bude chcieť pilot samotný do Hinwilu prestúpiť. Prečo by však nemal? Haas sa trápi na chvoste štartového poľa a Nemcovi už evidentne dochádza trpezlivosť. Nechajme sa preto prekvapiť.