Chcem podporiť F1online.sk

Boj o tretie miesto nie je kľúčový pre budúcnosť McLarenu

zdroj: Twitter/McLaren

Ak by ste sa fanúšikov McLarenu pred sezónou spýtali, či ich obľúbený tím bude v októbri bojovať o tretie miesto v Pohári konštruktérov, možno by si mnohí ťukali na čelo a pýtali sa, či sa vám nesníva. Avšak v situácii, keď Ferrari „odpadlo“, sa aj McLarenu naskytla unikátna šanca dostať sa v konečnom účtovaní na priečky, kde sa naposledy nachádzal v závere poslednej slávnej éry.

Od roku 2012 nebol britský tím v konštruktérskom šampionáte v tak silnej pozícii ako teraz. McLaren sa pomerne dlho držal na treťom mieste, po nie úplne vydarených posledných podujatiach však klesol na štvrtú priečku. V hre nie je len prestíž – rozdiel medzi tretím a štvrtým miestom predstavuje milióny eur, ktoré môžu úspešnejšiemu tímu veľmi pomôcť.

„Či skončíme tretí alebo piati, nebude to mať žiaden priamy vplyv na našu budúcnosť. S naším obchodným plánom sa aktuálne nachádzame v dobrej pozícii. Navyše, pred sezónou by sme nikdy neočakávali, že by sme na konci boli tretí v Pohári konštruktérov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.

McLaren je v zložitej situácii, pretože už teraz prináša vylepšenia, ktoré sú určené aj pre auto na rok 2021. Medzi sezónami bude totiž limitovaný vývojovými žetónmi, ktoré primárne využije na integráciu nového motora Mercedes do svojho šasi.

Aj o tom je však rozumné vedenie tímu. Z dlhodobého pohľadu je určite lepšie, ak McLaren možno trochu „obetuje“ záver roka 2020, než keby sa mal potom totálne vytrápiť o rok neskôr. Spomeňte si na rok 2008, keď McLaren a Ferrari vrhli v majstrovskom boji všetky sily na túto sezónu, a o rok sa pri zmene pravidiel a konceptu monopostov poriadne trápili a klesli do stredu poľa.

Andreas Seidl zároveň krotí obavy z fungovania nového balíka, ktoré v Nemecku prezentoval najmä Carlos Sainz. Španiel vylepšenia nepriamo kritizoval a povedal, že na staršom aute by bol schopný bojovať v pretekoch o pódium. „Pevne veríme v náš nový koncept. Nový nos predstavuje významnú zmenu aerodynamického konceptu. Potrebujeme len trochu času, aby sme rozvinuli plný potenciál nového balíka. V Nemecku sme tento čas nemali, keďže po zrušení piatkových tréningov sme išli prakticky rovno do kvalifikácie a pretekov,“ pokračoval Seidl.

Aj v Portugalsku budú „papájoví“ pokračovať v nasadzovaní a testovaní nových súčastí monopostu. „Od Nemecka sme sa venovali analýze a pochopeniu dát, ktoré sme na Nürburgringu nazbierali. Na základe analýz opäť nasadíme nový nosový kužeľ, a to v kombinácii so známym a konkurencieschopným nastavením auta. V piatok prinesieme ešte ďalšie novinky, ktoré budeme testovať a pokúsime sa ešte lepšie pochopiť náš nový aerodynamický koncept,“ vyhlásil Andreas Seidl.

Pred McLarenom je posledných šesť pretekov s pohonnou jednotkou Renault. Od novej sezóny sa obnoví silná a úspešná spolupráca s Mercedesom, ktorá v rokoch 1995-2014 priniesla tri jazdecké tituly. Trúfajú si vo Wokingu v budúcom roku aj na to, aby možno aj bojovali o víťazstvá? „Nie. Musíme byť realistickí. Pre mňa je kľúčové, aby sme sa naďalej ako tím rozvíjali, čo znamená, že potrebujeme urobiť s autom ďalší krok dopredu. To je jediná cesta ako sa dostať opäť na čelo. Keď sa pozerám na zmeny, ktoré sa dejú v továrni na strane vývoja auta, tak ma to napĺňa optimizmom,“ uzavrel šéf britského tímu.

Možno vás zaujme

Komentáre