logo F1online.sk

Albon ako rušnovodič v Las Vegas trpel: Boli to nekonečné muky

Alex Albon
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala20. 11. 2023

Nie nadarmo sa po sobote zvykne upozorňovať na to, že body sa rozdávajú až v nedeľu. Jazdci Williamsu nedokázali premeniť skvelý kvalifikačný výsledok na ani jeden jediný bod. Najbližšie mal k tomu Alex Albon, no problémy s pneumatikami ho zrazili na kolená.

Alex Albon a Logan Sargeant štartovali z piatej a šiestej priečky. Prežili dokonca aj karambol v prvej zákrute a po pätnástich kolách držali svoje štartové pozície. Potom však prišli na rad zastávky v boxoch a nasadenie tvrdej zmesi. Ukázalo sa, že gumy s bielym označením sa Williamsu stali osudnými.

Logan Sargeant po svojom pitstope už nikdy nenakukol do prvej desiatky. Alexovi Albonovi sa to ešte podarilo a od 30. až do 35. kola držal siedme miesto. Čo sa teda stalo, že do cieľa dorazil až dvanásty so štrnásťsekundovým mankom na body?

“Pravdupovediac, myslím si, že to nebolo také zlé, ako to vyzeralo. Bezpečnostné vozidlo pravdepodobne zahralo proti nám,” hľadá vysvetlenie svojho prepadu Alex Albon. “Vedeli sme, že máme problémy s drobením pneumatík. Spravili sme pár vecí, aby sme tomu trochu pomohli, ale nedarilo sa nám ho skutočne zbaviť.”

“V strede poľa mali asi rovnaké problémy všetci, ktorí mali rovnakú stratégiu ako ja. Nechcem povedať, že tí, čo zastavili za bezpečnostným vozidlom, mali šťastie, ale im to vyhovovalo viac. Bolo to náročné,” povzdychol si pilot Williamsu.

Pilot jazdiaci pod thajskou vlajkou mal po výjazde bezpečnostného vozidla skutočne čo robiť. Jeho pneumatiky mali za sebou o desať kôl viac ako Russellove, Sainzove, Alonsove, Hamiltonove aj Čouove. Presne táto pätica sa zaradila zaňho ako za rušňovodiča.

Albon sa dlho pokúšal využívať rýchlosť svojho monopostu na rovinkách, ale nakoniec súperom podľahol, keď spravil chybu a v priebehu jedného kola stratil štyri pozície. Pripisuje to pneumatikám.

“Viem sa starať o pneumatiky. Viem, ako predchádzať ich drobeniu, ale nedokážete to robiť, pretože máte hneď za sebou vláčik siedmich monopostov. V každom jednom kole bojujete, v každej jednej zákrute sa musíte brániť. Na pneumatiky sa vám lepí špina. Sú to nekonečné muky,” opísal mizériu v druhej polovici pretekov.

Pritom to veľmi dlho vyzeralo sľubne. “Do istého bodu som si to užíval. Mal som naozaj dobrý reštart po výjazde safety caru a predbehol som Strolla. Asi päť kôl som si hovoril, toto je paráda. Potom som zbadal, ako sa mi pravá predná pneumatika začína otvárať, nuž a po nej nasledovala aj pravá zadná. Vtedy som si pomyslel, že sa začneme trochu trápiť.”

“Pozitívom je, že pneumatiky sa dve kolá pred koncom vyčistili, ale to už bolo neskoro,” doplnil.

Súvisiace články