Chcem podporiť F1online.sk

Verstappen nechápe výjazd safety caru a ani jeho trvanie

zdroj: Twitter/Red Bull Racing

Max Verstappen patril po Veľkej cene Eifelu medzi jazdcov, ktorí nepochopili vyslanie safety caru na trať po tom, ako Lando Norris odstavil svoj McLaren v zákrute Dunlop. Mal problém s pohonnou jednotkou, ale zašiel k bariére a všetko sa zdalo byť OK.

„Nemyslím si, že sme potrebovali safety car,“ povedal Verstappen, ktorý v tom čase jazdil na druhom mieste za Lewisom Hamiltonom. „Toto sme mohli zvládnuť aj s virtuálnym bezpečnostným vozidlom. Osobne však mám pocit, že vzhľadom na vzniknuté straty to chceli spraviť o niečo vzrušujúcejším.“

Riaditeľ pretekov Michael Masi však situáciu videl celkom inak a pomenoval dva dôvody, kvôli ktorým bolo na trať potrebné poslať safety car. „Jedným bola skutočnosť, že Landovo auto dymilo a bol tam aj oheň,“ skonštatoval na tradičnej tlačovke po pretekoch.

„A druhá vec bola tá, že v prvom okamihu sme neboli presvedčení o tom, či auto dokážeme odpratať prostredníctvom tamojšieho otvoru v plote – je totiž dosť malý. Rozhodli sme sa teda pre safety car, pretože v tomto prípade sa dá všetko zvládnuť naraz a bez problémov. Za daných okolností to takto bolo najbezpečnejšie,” dodal.

Verstappen bol okrem toho nespokojný aj s tým, že bezpečnostné auto ostalo na trati veľmi dlho. Pred reštartom jazdcom kvôli tomu padli teploty v pneumatikách. „Na trati, kde je tak chladno ako tu, potom chvíľu trvá, kým ich dostaneme do optimálnej teploty,“ sťažoval sa Verstappen. „Bolo to dosť nebezpečné.“

„Ďalší problém je v tom, že prvé tri alebo štyri autá sú v podstate neprestajne za safety carom, no ostatní sa na nich za ten čas doťahujú a kľučkujú – idú rýchlejšie, takže gumy môžu zahrievať. Pre tých, ktorí sú vzadu, je to neférová výhoda. Ale porozprávame sa o tom a uvidíme, čo sa stane,“ dodal Max Verstappen.

Aj na toto však Masi mal vysvetlenie: „V športových pravidlách existuje požiadavka, aby sme všetky autá strácajúce kolo pustili dopredu. V tom okamihu ich bolo veľmi veľa, išlo o desať či jedenásť áut. Preto trval výjazd safety caru dlhšie, ako by sme normálne očakávali.“

Možno vás zaujme

Komentáre