logo F1online.skF1online.sk

Verstappen nechápe výjazd safety caru a ani jeho trvanie

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull Racing
Ladislav Király
Ladislav Király12. 10. 2020

Max Verstappen patril po Veľkej cene Eifelu medzi jazdcov, ktorí nepochopili vyslanie safety caru na trať po tom, ako Lando Norris odstavil svoj McLaren v zákrute Dunlop. Mal problém s pohonnou jednotkou, ale zašiel k bariére a všetko sa zdalo byť OK.

„Nemyslím si, že sme potrebovali safety car,“ povedal Verstappen, ktorý v tom čase jazdil na druhom mieste za Lewisom Hamiltonom. „Toto sme mohli zvládnuť aj s virtuálnym bezpečnostným vozidlom. Osobne však mám pocit, že vzhľadom na vzniknuté straty to chceli spraviť o niečo vzrušujúcejším.“

Riaditeľ pretekov Michael Masi však situáciu videl celkom inak a pomenoval dva dôvody, kvôli ktorým bolo na trať potrebné poslať safety car. „Jedným bola skutočnosť, že Landovo auto dymilo a bol tam aj oheň,“ skonštatoval na tradičnej tlačovke po pretekoch.

„A druhá vec bola tá, že v prvom okamihu sme neboli presvedčení o tom, či auto dokážeme odpratať prostredníctvom tamojšieho otvoru v plote – je totiž dosť malý. Rozhodli sme sa teda pre safety car, pretože v tomto prípade sa dá všetko zvládnuť naraz a bez problémov. Za daných okolností to takto bolo najbezpečnejšie,” dodal.

Verstappen bol okrem toho nespokojný aj s tým, že bezpečnostné auto ostalo na trati veľmi dlho. Pred reštartom jazdcom kvôli tomu padli teploty v pneumatikách. „Na trati, kde je tak chladno ako tu, potom chvíľu trvá, kým ich dostaneme do optimálnej teploty,“ sťažoval sa Verstappen. „Bolo to dosť nebezpečné.“

„Ďalší problém je v tom, že prvé tri alebo štyri autá sú v podstate neprestajne za safety carom, no ostatní sa na nich za ten čas doťahujú a kľučkujú – idú rýchlejšie, takže gumy môžu zahrievať. Pre tých, ktorí sú vzadu, je to neférová výhoda. Ale porozprávame sa o tom a uvidíme, čo sa stane,“ dodal Max Verstappen.

Aj na toto však Masi mal vysvetlenie: „V športových pravidlách existuje požiadavka, aby sme všetky autá strácajúce kolo pustili dopredu. V tom okamihu ich bolo veľmi veľa, išlo o desať či jedenásť áut. Preto trval výjazd safety caru dlhšie, ako by sme normálne očakávali.“

Súvisiace články

Diskusia