Norris to dal na Alonsa, Sainz zažil 60 kôl trápenia


McLaren sa ani na Nürburgringu nedočkal čistého, bezproblémového víkendu. V situácii, keď bol jeden Renault mimo hry a jeden Racing Point sa musel prebojovať z posledného miesta, mohol britský tím získať väčšie množstvo bodov než priami konkurenti v Pohári konštruktérov. Keby bolo keby…
Lando Norris bol po prvej tretine pretekov pred Sergiom Pérezom a v potenciálne dobrej pozícii v boji o pódium. Dokonca ešte po prvom pitstope v 29. kole vyšiel na trať pred Mexičanom. Už v tom čase však hlásil problémy s motorom, kvôli čomu sa prepadal poradím a v 44. kole odstúpil zo stále dobrého šiesteho miesta. McLaren tak prišiel o šancu na dvojité body v sľubne rozbehnutých pretekoch…
„Prvá štvrtina pretekov bola výborná – vyšiel mi štart, prvé kolo a vďaka našej stratégii a dobrému pitstopu som bol v silnej pozícii. Ešte pred zastávkou v boxoch však prišiel problém s motorom. V každom kole som strácal čas. Pritom som bol v hre o štvrté miesto či dokonca o pódium. Napriek tomu som mohol získať dobré body, aj s problémom sa dalo skončiť v elitnej desiatke,“ povedal Lando Norris.
Podobne ako Carlosa Sainza v Spa, aj Landa Norrisa teraz zradila pohonná jednotka Renault. Paradoxne, bol to čerstvý motor, ktorý mladý Brit nasadil tesne pred pretekmi. „Problémy prišli niekedy po dvadsiatom kole. Snažil som sa manažovať problém, no bolo to veľmi náročné. Na každej rovinke v každom kole som musel meniť na volante veľa nastavení. A potom sa motor zrazu vypol,“ povzdychol si Lando Norris. Ak sa túto pohonnú jednotku nepodarí „oživiť,“ je viac než reálne, že Norris už v Portugalsku prekročí povolený počet komponentov a dostane penalizáciu v podobe straty miest na štarte. Čiže tím z Wokingu má zarobené na ďalšie problémy. „Aj toto ma trápi. Nie sme si istí, aké rozsiahle je poškodenie motora. Nestavia nás to však do dobrej pozície, zvlášť potom, ako sa možno zničila tretia pohonná jednotka v sezóne. Je to však mimo mojej a našej kontroly.“
Malou útechou pre fanúšikov britského tímu je, že aj po odstúpení svojho jazdca sa mohli aj usmiať. Lando Norris si totiž po odparkovaní monopostu sadol do plastovej stoličky pri trati a dal zaspomínať na slávnu pózu Fernanda Alonsa z Brazílie 2015. „Hlavou mi išli myšlienky o tom, koľko tvrdej práce tím vynaložil, a ako je všetko preč. Stále sme dnes mohli niečo zachrániť, kým motor úplne neodišiel. Pozeral som sa na moje zúbožené auto, ktoré striekali hasiacim prístrojom, až bolo celé biele. Povedal som si, že asi prichádzajú Vianoce,“ uzavrel Lando Norris na vtipnú nôtu.
Carlos Sainz prišiel do cieľa na solídnom piatom mieste. „Piate miesto chutí dobre. Keď sa 60 kôl trápite, tak 10 bodov predstavuje viac než ste očakávali,“ povedal Carlos Sainz, ktorý jazdil s novšou špecifikáciou MCL35 a tempom zaostával za Renaultom i Racing Pointom. „Nie som veľmi spokojný. Vnímam to ako premárnenú šancu zabojovať o pódium. Naši priami súperi mali lepšiu rýchlosť a s autom, ktoré som mal dnes, som nemal šancu zostať v súboji o pódium. S autom, ktoré som mal dva preteky dozadu, by som možno tú príležitosť mal.“
Španielsky pretekár tak opäť naznačil nespokojnosť s vylepšeniami a správaním svojho monopostu. „Ani raz som sa v tomto aute necítil úplne dobre, takže našou domácou úlohou bude čo najlepšie pochopiť nové časti. Dnes sme naše pneumatiky zodierali oveľa rýchlejšie než súperi. Verím, že nám dnešok poslúžil ako 60 kôl na získanie dát a na to, aby sme v továrni vyhodnotili, čo mi na týchto vylepšeniach spôsobuje zlý pocit a neprináša taký výkon, ako všetci očakávame.“
McLaren po dlhej dobe klesol z tretieho miesta Pohára konštruktérov na štvrtú priečku o štyri body za Racing Point. Rozostupy sú veľmi tesné, blízko je aj piaty Renault. Ak by Lando Norris doviezol svoje auto do cieľa na bodovanej priečke, mohli „papájoví“ zostať tretí..
„Nedeľa, ktorá priniesla sklamanie. Tím odviedol výbornú prácu z pohľadu stratégie a zastávok v boxoch. Vyzeralo to na dobré body pre obe autá – a možno ešte lepšie, keďže Lando bol štvrtý a stíhal Daniela Ricciarda v boji o pódium. Nanešťastie, prišiel ďalší problém v oblasti pohonnej jednotky. Musíme si počkať na analýzu kolegov z Renaultu, ale vyzerá to na podobnú poruchu akú Carlos zažil v Spa. Pozitívom je, že Carlos dosiahol dobré piate miesto a získal desať dôležitých bodov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl.