logo F1online.skF1online.sk

Mediumky v Brazílii degradovali rovnako rýchlo ako softy, znie z Mercedesu

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 11. 2023

Po fantastickom predstavení vlani v Brazílii, ale hlavne po dobrých výkonoch v Austine a v Mexiku, sa Mercedes hotoval na Interlagose útočiť na najlepších. Stajňa z Brackley nevyhrala v tomto roku ani raz a Brazília sa zdala byť vhodnou príležitosťou na pretrhnutie negatívnej šnúry. Na veľké počudovanie všetkých však zažil Mercedes najhorší víkend v roku. Boli sme zvedaví, ako to vysvetlí zástupca tímu – v tomto prípade šéf pre výkonnosť na trati Riccardo Musconi – v tradičnom brífingu stajne.

Aj po Veľkej cene Brazílie zverejnil tím na svojich sociálnych sieťach tradičný brífing, v ktorom zástupca stajne odpovedá na vybrané otázky fanúšikov. Trochu nevďačná úloha pripadla v tomto prípade na talianskeho inžiniera Riccarda Musconiho, ktorý pracuje v Brackley už od čias Brawnu a vlani vystúpil v Brazílii na pódium ako zástupca víťazného tímu.

Teraz dostal menej príjemnú úlohu a pokúsil sa fanúšikom vysvetliť najväčšie problémy Mercedesu počas brazílskeho víkendu. Asi neprekvapí, že nemalá časť brífingu sa týkala pneumatík. „Pretekové tempo vo voľnom tréningu bolo pomerne upokojujúce. Nemysleli sme si, že potrebujeme auto od základov zmeniť. S kvalifikačným výsledkom sme neboli spokojní a mysleli sme si, že monopost má na viac,“ hodnotí brazílsky víkend Musconi.

„Varovné kontrolky sa rozsvietili počas šprintu. Po sľubných prvých dvoch kolách sa dostavila dosť veľká degradácia pneumatík, najmä na zadnej náprave. Samozrejme, že v tomto momente začali aj naše obavy o nedeľnú výkonnosť. V továrni sme sa na simulátore pozreli na parametre, ktoré môžeme v rámci parc fermé zmeniť. Nezostalo nám v rukách mnoho nástrojov, ale dúfali sme, že pokojnejšie tempo v prvých pár kolách, zlepšený manažment a drobná úprava vyváženia zmenou nastavenia krídla budú stačiť a dostanú nás v nedeľu do komfortnejšej pozície,“ pokračoval Musconi vo svojej vyčerpávajúcej odpovedi.

„Pochmúrny sobotný obraz sme však videli aj v pretekoch. Podarilo sa nám trochu zlepšiť degradáciu zadných pneumatík, ale zároveň sme sa začali trápiť s nedotáčavosťou, takže auto trpelo v zákrutách. Nemali sme teda tempo a nedokázali sme konkurovať najlepším,“ povedal šéf pre výkonnosť na trati stajne z Brackley.

Jeden z fanúšikov sa dopytoval aj na strategické rozhodnutia boxového múra Mercedesu. Ako však vieme, tvrdým pneumatikám sa chceli všetci za každú cenu vyhnúť a aj Musconi zopakoval, že zmena stratégie by neponúkla odlišný obraz. „Mäkké pneumatiky boli najlepšie zo všetkých ponúkaných. Z minuloročných dát sme to vedeli vlastne ešte pred príchodom na Interlagos. Rozhodli sme sa, že budeme šetriť softy a vo voľnom tréningu sme sa ich ani nedotkli.“

„V piatok sme sa sústredili na porovnanie stredne tvrdých a tvrdých pneumatík. Mediumky sa z týchto dvoch ukázali ako tie lepšie. Do pretekov sme teda zvolili stratégiu mäkké – stredne tvrdé – mäkké. Pred našou poslednou zastávkou nenasadil tvrdé pneumatiky ani jeden tím. Bolo jasné, že nie sú dobré. Stredne tvrdé sa zas ukázali byť horšie v porovnaní s mäkkými, pretože degradovali rovnako, ale boli pomalšie. Naša voľba teda bola jasná,“ vysvetlil Musconi.

Pneumatiky boli lajtmotívom aj ďalšej z Talianových odpovedí. Ako vieme, ťažký víkend prinesie vždy viac možností sa poučiť a inak tomu nebude ani v tomto prípade. „Opäť sme čelili enigme menom pneumatiky, ktoré fungovali a nefungovali v závislosti od pár stupňov Celzia. Je teda veľmi náročné to zvládnuť.“

„V druhom rade je tu degradácia, ktorú sme v porovnaní so súpermi nezvládli najlepšie, čo za normálnych okolností neplatí. To je pre nás novinka, ktorú musíme preskúmať a pochopiť. No a po tretie, čiastočnú odpoveď ponúka aj prílišný konzervativizmus pri voľbe svetlej výšky po skúsenostiach v Austine. Nemyslíme si však, že táto skutočnosť vysvetľuje kompletný obraz víkendu,“ dodal Musconi.

Súvisiace články

Diskusia