logo F1online.sk

Sainz kritizuje vylepšenia, Norris hovorí o miernom sklamaní

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl10. 10. 2020

Ak si odmyslíme víkend v Monze, tak McLaren prakticky od Belgicka v kvalifikačnom i pretekovom tempe zaostáva za priamymi konkurentmi. Potvrdilo sa to aj na Nürburgringu, kde oranžové monoposty odštartujú z ôsmeho a desiateho miesta. A podobne ako naposledy v Rusku, opäť zo špinavšej strany štartového roštu…

Kým v Rusku jazdil Lando Norris s novšou špecifikáciou monopostu a jeho tímový kolega so staršou, v Nemecku sa role vymenili. Carlos Sainz má novú špecifikáciu, Lando Norris tú staršiu.

Španiel však celú sobotu strácal na mladšieho tímového kolegu a v Q1 mal aj šťastie, keď obsadil 14. priečku a tesne sa vyhol vypadnutiu. Prebojoval sa do Q3, kde však zajazdil najpomalší čas a odštartuje desiaty. „Od tretieho tréningu som sa v aute necítil dobre. Počas kvalifikácie som sa dokázal zlepšiť, no nie dostatočne. Ani neviem, čo k tomu povedať, pretože keď nasadíte vylepšenia, tak očakávate, že budete rýchlejší než tímový kolega. Aj v Rusku sme však videli, že Lando sa trápil s novými časťami. Máme pred sebou ešte veľa analýz,“ povedal Carlos Sainz.

Sú teda novinky McLarenu zlé, alebo je nespokojnosť s autom spôsobená absenciou voľných tréningov či špecifickými podmienkami na Nürburgringu? Pre príklad noviniek, ktoré auto viac zhoršili než zlepšili, nemusíme ísť ďaleko – spomeňte si na minuloročný Haas…

„Nehovorím, že nový balíček nie je lepší než ten starý. Avšak myslím si, že keď prídete s niečím novým, očakávate, že budete rýchlejší. Neviem, či je to spôsobené chýbajúcimi piatkovými tréningami alebo tým, že sme vylepšenia nevyvinuli správne. Stále trochu tápame v tme a nemali sme čas pochopiť novinky priamo na trati,“ vyhlásil španielsky pretekár, ktorý s tímom nemá priestor zmeniť nastavenie monopostu do pretekov, pretože všetky autá sú v režime tzv. parc-fermé. „Na aute nemôžeme nič zmeniť. Môžeme len vyhodnotiť nazbierané dáta. Nie som veľmi spokojný, nebol to dobrý deň. Rovnako Lando nemal s novým balíkom vydarený víkend v Rusku. Takže neviem. Všetko musíme ešte raz prejsť a skontrolovať. V každom prípade, body sa rozdávajú zajtra a určite budú naše pohľady smerovať aj na oblohu a počasie. Čakajú nás zaujímavé preteky,“ uzavrel Carlos Sainz s optimistickým nádychom.

Lando Norris prvýkrát od druhých pretekov na Silverstone v kvalifikácii zdolal skúsenejšieho kolegu a bilanciu s Carlosom Sainzom upravil na 5:6 zo svojho pohľadu. Po tom ako bol v Q1 štvrtý a v Q2 siedmy, si zrejme trúfal na viac než „len“ ôsme miesto. A opäť sa vrátime k tomu, že ôsme miesto je na špinavšej a horšej strane štartového roštu.

„Dnešok bol tak dobrý ako len mohol byť. Nemali sme rýchlosť, aby sme ešte zlepšili naše časy. Preto si myslím, že sme vyťažili maximum, aj keď ôsme miesto je miernym sklamaním. Z auta som mal lepší pocit než v Soči. Všetci sme si mysleli, že sme si v kvalifikácii ešte schovali nejaký výkon, no nebola to pravda. Zajtrajšok môže byť nevyspytateľný, uvidíme, čo počasie prinesie,“ povedal Lando Norris, ktorý jazdil so staršou špecifikáciou auta, ktorú si pochvaľoval.

„Po pretekoch v Soči, kde som jazdil s novými časťami auta, som nebol veľmi spokojný. Teraz som zostal pri niečom, čo je staršie, no dobre to poznáme a vieme, že to funguje. Odviedli sme maximum, na skupinu pred nami sme dnes skrátka nemali,“ vyjadril sa mladý Brit, ktorý tiež okomentoval vylepšenia McLarenu. Tie zatiaľ vyvolávajú rozpačité reakcie. „Je ťažké vyhodnotiť vylepšenia a nájsť správne nastavenie počas hodinového tretieho tréningu. S tým sa dnes musel Carlos vysporiadať,“ okomentoval Lando Norris.

McLaren tak bude čeliť v nedeľu veľkej výzve, pretože zatiaľ zaostáva za Renaultom, hrozbou je Charles Leclerc a v pretekovom režime ňou zrejme budú aj AlphaTauri. Na druhej strane, ak karty zamieša počasie, tak kľúčovými faktormi nebudú postavenie na štarte či aktuálny výkon, ale pevné nervy a správne rozhodnutia. „Máme za sebou náročnú sobotu. Na Carlosovom aute sme predstavili aerodynamické novinky, ale s obmedzeným časovým priestorom na otestovanie sme novinky nedokázali optimalizovať. Snažíme sa nájsť ďalší krok v našej výkonnosti. Kvalifikácia prebehla podľa plánu a dokázali sme postupovať jednotlivými časťami až do Q3. Umiestnenie na ôsmej a desiatej priečke odzrkadľuje naše aktuálne postavenie z pohľadu výkonnosti a dáva nám šancu zabojovať o body. Ideme trochu do neznáma, pretože nemáme dáta z dlhých jázd. Tešíme sa na vzrušujúce preteky,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl.