Šprintovú naháňačku ovládol Verstappen. S Norrisom jazdili vo vlastnej lige
Sobotný šprint na Veľkú cenu Sao Paula nám priniesol množstvo krásnych súbojov. Určite to nebola žiadna procesia, ale korením Formuly 1 sú súboje o víťazstvá a toho sme sa ani tentoraz nedočkali. Keď Max Verstappen v prvej zákrute prekonal Landa Norrisa, už sa neobzeral späť a dokráčal si za jednoznačným víťazstvom, druhé miesto obsadil Lando Norris a tretie Sergio Pérez.
Max Verstappen sa ujal vedenia hneď na štarte. Podobne ako v Mexiku prekĺzol na vnútornú stranu a preskočil Landa Norrisa. Pilot McLarenu nemal vôbec dobré prvé kolo, keď ho v desiatej zákrute zaskočil aj George Russell. Poradie Verstappen – Russell – Norris sa nám ustálilo, ale len do 5. kola, keď sa Lando s využitím DRS vrátil na druhé miesto.
Boje prebiehali aj od štvrtého miesta nižšie. Za štvrtým Lewisom Hamiltonom sa v úvode vytvoril vláčik a ako prvý sa vrhol do útoku Sergio Pérez, ktorý doručil svoj manéver a zakrátko zmizol v diaľke. Šiesty Charles Leclerc však už nemal také dobré tempo, aby Mexičana napodobnil. Pilot Red Bullu bol pri chuti a v 8. kole sa opäť vrhol do útoku. Pérez dokázal prekonať Russella, ale pre tentokrát len nakrátko. Mercedes zahájil v nájazde do štvrtej zákruty protiútok a získal späť tretie miesto.
V 10. kole si obaja súboj zopakovali, len s tým rozdielom, že Russell tentokrát nemal nárok na protiútok a Mexičan si znovunadobudnuté tretie miesto ponechal. V polovici šprintu si kamery začali všímať duo Ferrari, ktoré malo plné ruky práce s pilotmi AlphaTauri. V 12. kole sa Ricciardo dostal nakrátko pred Sainza na posledné bodované ôsme miesto, ale vydržal tam len do štvrtej zákruty, keď mu španielsky pretekár s pomocou DRS útok vrátil. Ricciardo sa však nenechal odradiť a skúšal to znovu a znovu, ale aj v 14. kole to prinieslo rovnaký výsledok. V tomto okamihu to už zrejme prestalo baviť Oscara Piastriho, ktorý to v šiestej zákrute poslal pred svojho krajana a posunul sa na ôsme miesto.
Krásne a tvrdé boje prebiehali aj od desiateho miesta nižšie. Taký Fernando Alonso a Pierre Gasly si nič nedarovali, ale udržali sa v medziach férového pretekania. Situácia na čele však bola viac-menej rozhodnutá. Aj keď sa Lando Norris dokázal držať do dvoch sekúnd za Verstappenom a piloti Mercedesu sa sťažovali na správanie svojich monopostov, pozície v najlepšej osmičke zostali stabilizované.
V záverečných piatich kolách sa Mercedesy absolútne zosypali a ich trápenie vyvrcholilo v 21. kole. Lewis Hamilton sa priam neuveriteľne trápil a vyzeralo to, ako keby bolo Ferrari odrazu lepšie pri práci s pneumatikami. Charles Leclerc sa nenechal dvakrát núkať a vzal si od sedemnásobného šampióna piate miesto.
Pilot Ferrari za sebou celý šprint ťahal Júkiho Cunodu, ktorý dokonal trápenie Mercedesu a vzal si od Hamiltona ďalší životne dôležitý bod pre AlphaTauri. Japonský pretekár si pripísal nielen skalp sedemnásobného šampióna, ale tiež fantastické tri body. Hororový deň Hamiltona ešte mohli dokonať Sainz s Ricciardom, ktorí na jeho predbehnutie potrebovali prinajhoršom o jedno kolo dlhší šprint. Carlos prešiel cieľovou páskou len necelé štyri desatiny za Lewisom, Daniel stratil na Sainza len dve desatiny.
Na mene troch najlepších sa však už nič nezmenilo. Max Verstappen prešiel popod šachovnicovú vlajku opäť ako prvý, za ním skončil so stratou solídnych štyroch sekúnd Lando Norris a veľmi kvalitný výsledok si pripísal aj tretí Sergio Pérez.
Aj keď skončil George Russell na štvrtom mieste, treba povedať, že šprint skončil pre Mercedes obrovským debaklom. Monopostu W14 odchádzali pneumatiky snáď rýchlejšie než Ferrari. Russell skončil štvrtý, ale po 24 kolách strácal na víťaza takmer 26 sekúnd. Piaty Charles Leclerc podal pekný výkon, ale za celý šprint nedokázal striasť Júkiho Cunodu, ktorý skončil šiesty len so stratou šiestich desatín na Ferrari.
Siedmy Lewis Hamilton stratil na víťaza ohromujúcich 35 sekúnd a len veľmi tesne odrazil útoky ôsmeho Carlosa Sainza a deviateho Daniela Ricciarda. Spokojný nebude ani desiaty Oscar Piastri, ktorý na Interlagose zatiaľ musí trpieť vysoké porážky v súboji s tímovým kolegom Landom Norrisom.
Šprint - VC Brazílie 2023






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 24 | 2. | 8 | ||
2. | McLaren | +4,287 | 24 | 1. | 7 | |
3. | Red Bull | +13,617 | 24 | 3. | 6 | |
4. | Mercedes | +25,879 | 24 | 4. | 5 | |
5. | Ferrari | +28,560 | 24 | 7. | 4 | |
6. | AlphaTauri | +29,210 | 24 | 6. | 3 | |
7. | Mercedes | +34,726 | 24 | 5. | 2 | |
8. | Ferrari | +35,106 | 24 | 9. | 1 | |
9. | AlphaTauri | +35,303 | 24 | 8. | ||
10. | McLaren | +38,219 | 24 | 10. | ||
11. | Aston Martin | +39,061 | 24 | 15. | ||
12. | Aston Martin | +39,478 | 24 | 17. | ||
13. | Alpine | +40,621 | 24 | 13. | ||
14. | Alpine | +42,848 | 24 | 16. | ||
15. | Williams | +43,394 | 24 | 19. | ||
16. | Haas | +56,507 | 24 | 11. | ||
17. | Alfa Romeo | +58,723 | 24 | 18. | ||
18. | Haas | +1:00,330 | 24 | 12. | ||
19. | Alfa Romeo | +1:00,945 | 24 | 14. | ||
20. | Williams | +1:00,945 | 24 | 20. |