logo F1online.sk

Mercedes zvažoval štart z boxov, ale „nevedeli, čo majú vlastne zmeniť“

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 11. 2023

Tragédia Mercedesu v brazílskom šprinte pohla niektorých ľudí k myšlienke, že by tím mal napodobniť Aston Martin, ktorý sa v Austine po sobote rozhodol zmeniť nastavenie a štartovať z boxov. Keby vedeli, že v pretekoch na tom budú ešte horšie než v šprinte, asi by to urobili. Boss stajne Toto Wolff však priznal, že aj keď túto možnosť zvažovali, nevedeli, čo si vlastne s nastavením monopostu majú počať.

„Zahodiť piate a ôsme miesto na štarte by bolo šialené. Potrebujeme len lepšie manažovať pneumatiky s nástrojmi, ktoré máme k dispozícii.“ Takto Mercedes odôvodnil rozhodnutie ponechať si zvolené nastavenie a neštartovať do pretekov z boxov. V nedeľu dopoludnia to vyzeralo ako zmysluplné rozhodnutie, ale večer si už asi každý v garáži hovoril, že to mohli aspoň vyskúšať.

Na otázku, či brazílska tragédia znížila dôveru v pochopenie súčasných predpisov, odpovedal šéf tímu Toto Wolff: „Nie, podľa mňa tento víkend skôr potvrdil, že sú potrebné kroky, ktoré sme urobili. Aspoň vieme, že pre zásadné zmeny sme si zvolili správnu trajektóriu.“

„Vlani sme tu na Interlagose v sobotu aj v nedeľu absolútne zdemolovali konkurenciu. Vtedy sme sa pýtali, či robíme správne, keď pokračujeme so súčasným šasi. Dnes je to však nad slnko jasné. Je to hrozný pocit pre celý tím a prajem si, aby už konečne začala nová sezóna a my sme sa mohli sústrediť na nové auto,“ povedal rodák z Viedne.

Je paradoxné, že Brazília 2022 možno primäla Mercedes pokračovať so zvoleným konceptom, kým Brazília 2023 je posledným klincom do rakvy pre tento tím. Paradoxné tiež je, že práve pred víkendom v Sao Paule sa Mercedes rozlúčil s Mikeom Elliottom, ktorý bol považovaný za otca tejto myšlienky. Víkend na Interlagose však potvrdil, že pri chápaní tohto konceptu nie je Mercedes ani na konci druhej sezóny veľmi ďaleko.

Rozsah zmätenia inžinierov dokumentuje aj vysvetlenie Wolffa, prečo tím radšej nezmenil nastavenie a nezvolil štart z boxov. „Nevedeli sme, čo také zásadné potrebujeme zmeniť, pretože ide o oveľa väčší problém. Uvažovali sme nad štartom z boxov, ale nakoniec sme sa rozhodli, že pre zisk čo najväčšieho počtu bodov bude najlepšie poslať autá na rošt,“ odpovedal boss Mercedesu.

Inžinieri v Brackley však veria, že teraz už naozaj vedia, čo sa pokazilo. S týmito autami stačí pár milimetrov svetlej výšky a spomalíte o niekoľko desatín. Budúcoročný monopost pravdepodobne bude možné nastaviť oveľa nižšie a inžinieri majú väčšiu istotu, že sa nezopakujú problémy z minulej sezóny. Preslávený pesimista Wolff však neberie nič ako samozrejmosť.

„Za posledných trinásť rokov som sa nikdy necítil optimisticky alebo sebavedomo. Je to však skôr môj problém a problém môjho mozgu, ja skrátka nikdy nevidím pohár ako poloplný. Auto od základu zmeníme, to je isté. V porovnaní s poslednými rokmi sme úplne mimo, ale stále máme štruktúru a ľudí, aby sme sa dostali dopredu,“ odkázal Wolff.