Ťažšie než Imola 2005, hodnotí Alonso súboj s Pérezom
Starší fanúšikovia Formuly 1 sa pri pohľade na bitku Fernanda Alonsa so Sergiom Pérezom nedokázali ubrániť spomienkam na Veľkú cenu San Marína 2005. Španielsky pilot tímu Renault sa vtedy dlho bránil pred sedemnásobným majstrom sveta vo Ferrari. Aj keď bol vtedy Alonso ešte len na začiatku svojej kariéry, v nasledujúcich osemnástich rokoch sa len máločo zapísalo do spomienok fanúšikov tak hlboko ako bitka s Michaelom Schumacherom v Imole.
Alonso to minulý víkend napodobnil a jeho kúsok v súboji so Sergiom Pérezom o tretie miesto v Brazílii bol ďalším príkladom jeho výnimočných jazdeckých zručností. Niekoľko rozdielov tu však nájdeme. V prvom rade, súboj s Pérezom bol dlhší a začal prakticky už na konci druhého stintu, Alonso tiež pred osemnástimi rokmi nemusel opätovne predbiehať Schumachera v poslednom kole.
Keď sa Fernanda opýtali, či by vedel tieto dva súboje porovnať, označil bitku v Imole za tú jednoduchšiu z jazdeckého pohľadu. „V roku 2005 to bolo ľahšie, pretože to boli časy bez DRS,“ povedal Alonso, ktorého cituje Motorsport.com. „Teraz to s možnosťou otvoriť zadné krídlo vyzerá inak a vy taktiež musíte hrať svoju hru trochu inak.“
„Okrem toho, v tých časoch bolo aj manažovanie pneumatík úplne iné. Vtedy ste možno mohli tlačiť na gumy počas celej dĺžky pretekov,“ povedal Alonso, ktorému pripomenuli, že DRS sa mu veľmi hodilo v poslednom kole, keď dostal príležitosť Pérezovi útok vrátiť a dokonalo sa jej chopil.
„Áno, to je pravda. Keď vás v roku 2005 predbehli, tak ste mohli súperovi zamávať na rozlúčku. Nebolo možné získať späť stratenú pozíciu, ale teraz som dostal druhú šancu. DRS zaviedli, aby trochu zlepšili šou a tu ste mohli vidieť dobrý príklad. Keď vás predbehnú v predposlednom kole, tak zvlášť tu v Brazílii dostanete ďalšiu šancu,“ vysvetlil Alonso.
Španielsky matador pritom vyzdvihol nadčasový návrh okruhu v Sao Paule. Je fascinujúce, že aj keď sa monoposty a technológie tak veľmi zmenili, po dlhých desaťročiach zostávajú klasické trate ako Interlagos, Suzuka alebo Monza dejiskom najkrajších súbojov a účelom šou vyhovujú lepšie než mnohé ultramoderné okruhy.
„Keď dôjde k predbiehaciemu manévru v prvej zákrute, je pravdepodobné, že v štvrtej zákrute dôjde k opätovnej výmene pozícii. Preto je Interlagos svedkom toľkých veľmi pekných súbojov. Bol to veľkolepý víkend, ako vždy tu v Brazílii,“ hovorí Alonso.
„Niekedy je to počasie, ktoré sa postará o skvelú šou, ale tento víkend sme aj bez zásahu počasia videli neuveriteľné preteky. Táto trať má v sebe niečo, čo zakaždým dáva Formule 1 perfektnú príležitosť zažiariť,“ dodal Fernando.