Nereprezentatívne výsledky voľného tréningu ukazujú Ferrari na prvom a druhom mieste
Jediný voľný tréning na Veľkú cenu Sao Paula je za nami a povieme vám, že výsledky veľa nenapovedajú. Len málokto vyšiel na trať na mäkkých pneumatikách a zajazdil na nich platný čas. Z top tímov to urobili vlastne len jazdci Ferrari a hlavne preto ich vo výsledkovej listine nájdeme na čele.
Jediný voľný tréning počas šprintového víkendu je nesmierne dôležitý, ale jeho výsledky bývajú jeden veľký chaos. Rovnako to platí aj v Brazílii. V prvom voľnom tréningu sa nenašlo veľa tímov, ktoré nasadili aspoň jednu sadu mäkších zmesí pneumatík. Také Ferrari, ktorého piloti zajazdili najrýchlejšie časy, strávilo 50 minút na jednej sade tvrdých pneumatík a v úplnom závere zamierili Charles Leclerc a Carlos Sainz na trať na mäkkých pneumatikách, aby zajazdili jedno rýchle kolo v kvalifikačnom režime.
Rýchlejší bol nakoniec španielsky pretekár, ktorý len o málo prekonal Georgea Russella na stredne tvrdých pneumatikách. Medzi oboch sa na druhé miesto zaradil Charles Leclerc. Nasledujú piloti, ktorí ako jedni z mála nasadili softy – štvrtý Nico Hülkenberg a piaty Alex Albon. Pilot Haasu pritom zažil udalosťami nabitý tréning, keď najprv kolidoval s Landom Norrisom, potom v závere pri prejazde cez obrubník stratil výkon a musel zamieriť do boxov.
Z vyššie uvedených dôvodov je nasledujúce poradie ťažko čitateľné. Niektoré tímy vytiahli z garáží aspoň stredne tvrdé pneumatiky, ale taký Red Bull to neurobil a po 30 kolách na jednej sade nájdeme Verstappena s Pérezom až v poslednej päťke. Spolu s nimi tam sú aj McLareny. Oscar Piastri síce vyšiel na trať na softoch a Lando Norris na mediumkách, ale ani jeden z nich svoj pokus nedokončil, a tak obsadili posledné a predposledné miesto.
Našťastie, kvalifikácia nás čaká už od 19:00, takže sa dozvieme, ako na tom skutočne sú jednotlivé tímy.
1. tréning - VC Brazílie 2023






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1:11,732 | 30 | ||
2. | Ferrari | 1:11,840 | +0,108 | 32 | |
3. | Mercedes | 1:11,865 | +0,133 | 31 | |
4. | Haas | 1:11,928 | +0,196 | 19 | |
5. | Williams | 1:12,044 | +0,312 | 28 | |
6. | Aston Martin | 1:12,136 | +0,404 | 26 | |
7. | Alpine | 1:12,184 | +0,452 | 31 | |
8. | Alfa Romeo | 1:12,481 | +0,749 | 27 | |
9. | Williams | 1:12,579 | +0,847 | 30 | |
10. | Haas | 1:12,592 | +0,860 | 24 | |
11. | Aston Martin | 1:12,615 | +0,883 | 28 | |
12. | Mercedes | 1:12,638 | +0,906 | 30 | |
13. | AlphaTauri | 1:12,714 | +0,982 | 29 | |
14. | AlphaTauri | 1:12,778 | +1,046 | 27 | |
15. | Alpine | 1:12,779 | +1,047 | 30 | |
16. | Red Bull | 1:12,793 | +1,061 | 30 | |
17. | Alfa Romeo | 1:13,012 | +1,280 | 31 | |
18. | Red Bull | 1:13,056 | +1,324 | 31 | |
19. | McLaren | 1:13,629 | +1,897 | 25 | |
20. | McLaren | 1:13,838 | +2,106 | 28 |