logo F1online.sk

Hamilton o manévri na Leclerca: Na volante som postláčal všetko!

Lewis Hamilton a Charles Leclerc
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Súboj Lewisa Hamiltona a Charlesa Leclerca po reštarte pretekov v Mexiku dvíhal fanúšikov zo sedadiel. Sedemnásobný majster sveta musel vyjsť až na trávnik, aby Scuderiu predbehol. Okrem tejto dramatickej vsuvky sa však diali veci aj v jeho kokpite. Hamilton vraj postláčal “všetky tlačidlá na volante”, aby sa dostal na druhú priečku.

Mercedes po reštarte nasadil stredne tvrdú zmes, ktorá mu ponúkla výhodu nad Charlesom Leclercom. Hamilton však musel byť rýchly, pretože ak by sa mu prehrial monopost pred tým, ako by zavŕšil svoj manéver na Leclerca, dopadol by azda podobne ako George Russell. Mladík v službách Mercedesu musel spomaliť. Teploty jeho pneumatík spadli a do cieľa sa doviezol “akoby na ľade”.

Lewisovi Hamiltonovi to najskôr nevychádzalo, no nakoniec to po dramatickom súboji zvládol. “Tento víkend sme boli na rovinkách veľmi, ale veľmi pomalí,” posťažoval sa na tlačovke. “Na rovinkách máme vo všeobecnosti dosť veľký odpor. Tento víkend sme však strácali 2,5 desatiny sekundy ešte pred prvým brzdením.”

“Ferrari bolo na rovinkách veľmi živé, takže jediný spôsob, ako sa dostať blízko a zužitkovať DRS, bolo držať sa tesne za ním v zákrutách 16 a 17,” rozhovoril sa o podrobnostiach súboja a svojom uvažovaní. “Nakoniec som na volante postláčal všetky tlačidlá. Potreboval som maximálny výkon.”

Piloti majú k dispozícii niekoľko tlačidiel, ktoré im umožňujú čerpať viac energie z batérií. Samozrejme, tú energiu si najskôr musia ušetriť. Hamilton si jej ušetril tak akurát. Potom už rozhodovalo prevedenie útoku.

“Nevedel som, ako ďaleko do strany sa vyberie, ale v zlomku sekundy som sa rozhodol ísť doprava. Našlo sa tam tak akurát miesta. Charles bol však veľmi férový. Bolo to skvelé pretekanie,” pochvaľoval si bitku Hamilton.

Hamilton to skúsil, no nakoniec vzdal márnu snahu dobehnúť Verstappena

Carlos Sainz po pretekoch prezradil, že Lewisa Hamiltona po jeho prvej zastávke ani nepokrýval, pretože inak by mu na rozdiel od Mercedesu určite nevyšla jednozastávková stratégia. Po reštarte si zas Ferrari nemohlo dovoliť obuť mediumky z obavy, že by to do cieľa nezvládli. Čo je však horšie, ani výpočty stratégov neboli správne a Hamilton bol v podstate až do konca rýchlejší ako Ferrari na tvrdších gumách. Preteky zaklincoval najrýchlejším kolom.

Spočiatku si však ani Hamilton nebol istý svojou taktikou. “Tím podal skvelý výkon zo strategického hľadiska. Červená vlajka nám azda trochu pomohla, keďže sme mohli obuť čerstvé gumy, no netušil som, či stredne tvrdá zmes vydrží tak dlho.”

Brit mal však skvelé tempo. Na Maxa Verstappena to síce nestačilo, ale vraj sa ho v jednej chvíli pokúšal stiahnuť. “Určite som na to mohol tlačiť aj viac a v jednej fáze som to skúsil. Hovoril som si, že už som gumy dosť pošetril, skúsim zmazať Maxov náskok. Desať kôl pred koncom som tak zajazdil čas 1:22,0 a Max pridal kolo 1:21,9. On v tej chvíli len krúžil, tak som to nechal tak.”

Súvisiace články