Leclerca prekvapilo poškodené Ferrari: Mali by sme skontrolovať aj zavesenie
Charles Leclerc odjazdil značnú časť nedeľných pretekov s poškodeným predným krídlom, a má podozrenie na to, že aj zavesením. I napriek tomu bol veľmi konkurencieschopný, čo bolo vzhľadom na tieto okolnosti dosť prekvapujúce. O totálnej spokojnosti však nehovorí, pretože vo Formule 1 ho zaujíma jediné. Víťazstvá.
Mexické prekliatie držiteľov pole position postihlo aj Charlesa Leclerca. Od roku 2017 sa len Maxovi Verstappenovi podarilo vyhrať z prvého miesta na mexickej pôde. Charles Leclerc však môže byť rád, že vôbec videl šachovnicovú vlajku a už po prvom kole neskončil spolu so Sergiom Pérezom v garáži.
Fanúšikovia nakoniec vypískali Charlesa Leclerca za kolíziu. Nevedno, či ich presvedčili jeho argumenty, keď si doma pustili zábery z prvej zákruty zo záznamu. “Bolo to veľmi tesné. Checo bol naľavo, Max napravo. Ja som robil, čo som vedel, aby som zostal čo najviac vpravo a čo najbližšie k Maxovi. Checo to však asi nevedel, začal zatáčať a kolidovali sme,” opísal incident zo štartu. “Je škoda, že sa to Checovi stalo na jeho domácich pretekoch. Počul som, že mnoho fanúšikov bolo sklamaných. Chápem to, no na druhej strane som nič nevedel spraviť lepšie. Žiaľ.”
V nasledujúcich kolách chýbala Leclercovi koncová lišta predného krídla, no ukázalo sa, že so súpermi vie držať krok aj bez nej. Lišta však nemusela byť jediný problém. “V ľavom prednom rohu auta sme mali dosť veľké poškodenie. Myslím, že by sme mali skontrolovať aj zavesenie. Nemal som pocit, že by bolo v poriadku. Bolo preto prekvapujúce, že sme dokázali držať tempo.”
Stojí za to zamyslieť sa, ako by vyzerali preteky, keby v prvej zákrute nedošlo ku kolízii a Max Verstappen by sa nedostal do čela. Pretože akonáhle sa Red Bull dostane dopredu, už ho prakticky nikto nedokáže zastaviť.
Leclerc však živil nádej až do nehody Kevina Magnussena. Následná červená vlajka bola pre Ferrari dvojitou ranou. Charles Leclerc totiž len krátko pred ňou prezul, a navyše Max Verstappen sa mohol zbaviť svojej opotrebovanej tvrdej zmesi, čím jasne vymazal výhodu, ktorú si Scuderia vybojovala predĺžením prvého stintu.
“V jednej fáze pretekov som si hovoril, že dobre, Maxa teraz vieme dostať trochu pod tlak,” pripustil monacký pretekár. “Nie z hľadiska čistej rýchlosti, ale myslím si, že jednozastávková stratégia bola správna. Keď už v 20. kole zastavil, hovoril som si, že to je naša šanca.”
“Veľmi dobre sme manažovali pneumatiky, až kým neprišla červená vlajka. Od červenej vlajky až do cieľa to boli v podstate už len preteky o čistej rýchlosti. Vedeli sme, že v tom nám chýba rýchlosť,” uvedomuje si rezervy monopostu Leclerc. “Čaká nás veľa práce, pretože v nedeľu sme ešte stále trochu priďaleko. Dnes však musíme brať do úvahy aj fakt, že som mal poškodené auto. Nebolo teda na tom presne tak ako na iných pretekoch.”
Preteková rýchlosť je, veru, problém. “Najmä prvý stint sme mali veľmi silný. V druhom stinte sme už nemali taký pocit ako na stredne tvrdých pneumatikách, takže sa na to pozrieme. Ako vždy, aj teraz sa pokúsime podrobiť analýze absolútne všetko, aby sme vyrobili lepšie auto na preteky. Ono nám teraz chýba.”
Bude Leclerc odchádzať z Mexika spokojný? Osobne áno, celkovo nie. “Myslím si, že ja osobne som nemohol nič spraviť lepšie. S mojím vlastným výkonom som spokojný. Či som spokojný aj s celkovým výkonom? Zatiaľ nie, pretože chcem vyhrávať preteky a momentálne na to nemáme auto. Dokonca sa zdá, že aj Mercedes mal nad nami príliš veľkú výhodu. Opakujem sa, mali sme trochu poškodené auto, čo zohralo nejakú úlohu, ale oni boli veľmi silní.”