V prvom tréningu kraľoval Verstappen, hneď za ním skončil Albon
Veľká cena Mexika sa nám rozbehla v tradičnom formáte. Po šprintových víkendoch v Katare a v Austine sa vraciame späť „ku koreňom“. Prvý tréning sa niesol v pokojnom tempe, ale mnohým jazdcom sa nevyhli problémy. Najrýchlejší čas napokon patrí Maxovi Verstappenovi.

V akcii sme videli až piatich mladíkov, ktorým sa venovala nemalá pozornosť. Nie všetci však mohli po 60 minútach zahlásiť to, čo svojmu tímu povedal Isack Hadjar na AlphaTauri: „Toto bol najlepší deň môjho života.“ Taký Théo Pourchaire odjazdil pre problémy so systémom brake-by-wire len tri inštalačné kolá, vystúpil z auta a jeho deň sa skončil.
Frederik Vesti, Jack Doohan, Isack Hadjar a Oliver Bearman už mali viac šťastia. Zaujal hlavne posledný menovaný mladík v Haase, ktorý sa zjavne nebál naštvaného výrazu Günthera Steinera a poriadne na to zatlačil. Z mladíkov skončil nakoniec najvyššie a jazdil len o niečo pomalšie časy ako Nico Hülkenberg. Škoda, že mu úplne nevyšiel jeho prvý meraný pokus na mäkkých pneumatikách.
Technické problémy sa nevyhli ani dvom Španielom Carlosovi Sainzovi a Fernandovi Alonsovi. Na rozdiel od Alfy Romeo sa však ich tímom podarilo všetko vyriešiť a vrátiť svojich pilotov na trať. Testovací program bol bohatý a väčšina jazdcov atakovala hranicu až 30 odjazdených kôl. Najrýchlejší bol napokon už trochu tradične Max Verstappen, ktorého najbližším prenasledovateľom bol možno trochu prekvapivo Alex Albon.
Za pilotom Williamsu sa zoradili Sergio Pérez, piloti Ferrari a piloti McLarenu. Najlepšiu desiatku uzavreli Daniel Ricciardo, Esteban Ocon a Lance Stroll. Celkovo však z týchto výsledkov ťažko niečo čítať. Do diania nám prehovorili mladíci aj testovacie pneumatiky. Jasnejší obraz by nám mal priniesť druhý tréning, ktorý štartuje o polnoci.
1. tréning - VC Mexika 2023






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:19,718 | 29 | ||
2. | Williams | 1:19,813 | +0,095 | 31 | |
3. | Red Bull | 1:20,015 | +0,297 | 28 | |
4. | McLaren | 1:20,237 | +0,519 | 30 | |
5. | Ferrari | 1:20,297 | +0,579 | 30 | |
6. | McLaren | 1:20,463 | +0,745 | 32 | |
7. | Ferrari | 1:20,479 | +0,761 | 23 | |
8. | AlphaTauri | 1:20,568 | +0,850 | 30 | |
9. | Alpine | 1:20,677 | +0,959 | 26 | |
10. | Aston Martin | 1:20,687 | +0,969 | 26 | |
11. | Mercedes | 1:20,724 | +1,006 | 25 | |
12. | Haas | 1:20,968 | +1,250 | 29 | |
13. | Alfa Romeo | 1:21,129 | +1,411 | 27 | |
14. | Williams | 1:21,157 | +1,439 | 30 | |
15. | Haas | 1:21,313 | +1,595 | 31 | |
16. | Aston Martin | 1:21,347 | +1,629 | 17 | |
17. | AlphaTauri | 1:21,941 | +2,223 | 25 | |
18. | Alpine | 1:22,109 | +2,391 | 25 | |
19. | Mercedes | 1:22,937 | +3,219 | 26 | |
20. | Alfa Romeo | - | - | 4 |
Live
