logo F1online.sk

Nie sme stratení, ohrádza sa Krack

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár1. 11. 2023

Aston Martin je s pribúdajúcimi upgradmi, zdá sa, čoraz pomalší. V americkom Austine to bolo po zavedení posledného balíka noviniek síce z hľadiska tempa ešte ako tak obstojné, no v Mexiku okupovali zelené monoposty spravidla len pozície na chvoste štartového poľa. Kde hľadať vinníka? Azda sa celok so sídlom v Silverstone skutočne vydal zlým vývojovým smerom? Žeby „partička“ okolo Lawrenca Strolla nevedela, čo robí? Tak to vraj nie je. Mike Krack sa voči takýmto tvrdeniam razantne ohrádza a hovorí, že v tíme dobre vedia, čo robia.

Nebolo tomu tak dávno, čo Aston Martin získaval zásluhou Fernanda Alonsa jedno pódium za druhým a bol najväčším ašpirantom na druhé miesto v Pohári konštruktérov. Po prehupnutí sa do druhej polovice ročníka však akoby britskému zoskupeniu postupne začal dochádzať dych. Dnes okupuje stajňa, ktorej názov preslávili – okrem iného- filmy o Jamesovi Bondovi, až piatu priečku a začína mať problémy umiestňovať sa na bodoch.

Aston Martin pôsobí dojmom, akoby tápal. Mike Krack ale tento a podobné naratívy odmieta a tvrdí, že aj keď to v súčasnosti tak nevyzerá, jeho podriadení vraj čoskoro prídu na to, prečo sa čierny kôň úvodnej fázy ročníka zrazu tak trápi.

„Nazdávam sa, že keď ste stratený, hádžete kockou a skúšate veci, ktoré nie sú rozumné. To však nie je náš prípad,“ vyslovil sa 51-ročný Luxemburčan. „Vedieme veľmi odborné technické diskusie, zvažujeme možnosti pre a proti a aj keď nechceme vstupovať do pretekov z boxovej uličky, je veľmi dôležité, aby sme porozumeli tomu, na čo sme prišli, a následne prijali pragmatické rozhodnutia. Nie je to ľahké, ale je to to správny spôsob, ako sa pohnúť vpred.“

Napriek neochvejnej viere vo vlastný tím Krack pripúšťa, že problémom, ktorým čelil Aston Martin v USA a Mexiku, bude potrebne prísť na kĺb čím skôr. Pasážami s pomalými zákrutami, kde sa Aston v súčasnosti mimoriadne trápi, disponuje aj taká Brazília a Abú Zabí, a pokiaľ nechce byť piaty tím šampionátu na týchto okruhoch iba do počtu, bude musieť nájsť odpovede na svoje otázky.

„V pretekoch v Austine sme boli celkom spokojní s tým, ako to dopadlo, ale potom prídete do Mexika a nie ste tam, kde si myslíte, že by ste mali byť. Auto sa jednoducho nespráva tak, ako očakávate, že by sa malo. Je to niečo, čo musíme vyriešiť, pretože existujú aj iné trate s nízkorýchlostnými zákrutami a inými charakteristikami, takže je dôležité pochopiť to, čo robíte.“

„Najlepším riešením na pochopenie vecí je vrátiť sa k niečomu, respektíve porovnať to s niečím, čo poznáte. Z inžinierskeho hľadiska ide o najlepší prístup,“ zakončil Krack.