Opotrebovanie dosky Ferrari šokovalo: Po tréningu bola neporušená, hovorí Leclerc

Výsledky VC USA sa niekoľko hodín po pretekoch menili, keď FIA objavila dvom monopostom extenzívne poškodenie dosky pod podlahou. Lewis Hamilton a Charles Leclerc boli napokon diskvalifikovaní, čo sa väčšina európskej fanúšikovskej obce dozvedela až ráno na ceste za začiatkom nového pracovného týždňa. Ako sa zdá, prekvapení neboli len oni.
Takýto prehrešok proti pravidlám je v súčasnej Formule 1 pomerne vzácny. Jedná sa však o porušenie technických pravidiel, ktoré sa trestá absolútne nekompromisne. Dotknutí prijali rozhodnutie FIA s pokorou, ale minimálne vo Ferrari aj s veľkým prekvapením. Podľa slov pilota stajne Charlesa Leclerca totiž v priebehu víkendu absolútne nič nenasvedčovalo tomu, že opotrebovanie dosky by mohlo byť po pretekoch problém. Presne to sa však nakoniec stalo.
„Keď mám byť úprimný, bolo to pre nás obrovské prekvapenie,“ priznal Leclerc pred novinármi v Mexiku. „V piatok, keď sme ešte mohli na aute vykonať zmeny, sme nevideli žiadne opotrebenie. Nebolo to tak, že by doska bola na niektorých miestach ošúchaná.“
„Samozrejme, že pred pretekmi sme nič nezmenili, ale predpisy sme porušili. Pravidlá sú pravidlá a musia sa dodržiavať. Nie je teda žiadnou výhovorkou, že v piatok bolo všetko v poriadku. Musíme sa na to pozrieť a pokúsiť sa lepšie predvídať, ako na tom bude opotrebovanie dosky,“ dodal monacký pretekár.
Okrem pravidla parc fermé tímom určite nepomohla ani skutočnosť, že v Austine sa miesto jedných pretekov išli vlastne 1,3 preteky, keďže v sobotu bol na programe šprint. Podľa Leclerca však Ferrari ani po sobote nešípilo žiadne problémy. Auto vraj na hrboľatom asfalte v Texase narážalo do zeme minimálne, ale do šprintu sa monoposty netankujú naplno, takže problém mohol byť skôr v tom, že až v nedeľu tímy prvýkrát naplnili nádrže.
„V sobotu sme viac-menej videli, v ktorých miestach sa doska opotrebováva, ale mysleli sme si, že stále máme veľkú rezervu. Po skončení nedeľných pretekov nás čakalo veľké prekvapenie. Naďalej analyzujeme, v ktorých miestach sme dosku opotrebovávali viac, než sme očakávali,“ povedal monacký pretekár.
Pre Charlesa bol Austin ďalší víkend hodný zabudnutia. Pred diskvalifikáciou absolvoval veľmi frustrujúce preteky na hroznej stratégii, vďaka ktorej spadol až na šieste miesto. Pretekové tempo Ferrari pritom nebolo také otrasné, keď Carlos Sainz stratil na Landa Norrisa len pár sekúnd.
Leclerca samotného napriek diskvalifikácii potešil progres Ferrari. Zlepšená forma je potvrdením správnosti smeru, ktorý si v Maranelle zvolili, ale svedkami ovocia tejto práce budeme vraj až v roku 2024. „Je to malý krok správnym smerom, ale na väčšie pokroky si musíme počkať do budúcej sezóny. Tu už hovoríme o oveľa väčších veciach,“ pokúsil sa navnadiť fanúšikov Scuderie pilot stajne.
„Rozhodne sa v aute cítim viac ako doma. O to ťažšie je akceptovať, že nech som mal v USA sebelepší víkend, skončil som bez bodu. Príjemné je aspoň potvrdenie toho, že som sa v posledných pretekoch cítil v kokpite komfortne. Pokračovanie týmto smerom by mi malo pomôcť to ešte zlepšiť,“ dušuje sa Leclerc.
- Značky
- Charles Leclerc
- Ferrari