Verstappen si už víťazstvo v šprintovom rozstrele nenechal ujsť, sekundoval mu Leclerc
Za nami je podobne tesná kvalifikácia na okruhu v Austine ako tá piatková. Rozdiel bol len v tom, že bitku o prvú priečku napokon nerozhodli traťové limity. Max Verstappen si výjazd z devätnástej zákruty postrážil a Charlesa Leclerca porazil o 0,055 sekundy.
Max Verstappen mal navrch aj v piatok, keď zajazdil o 0,005 sekundy lepšie kolo ako Charles Leclerc. Komisári však boli nekompromisní a tento čas mu za prekročenie bielej čiary v devätnástej zákrute škrtli. Azda sa im však nechcelo striehnuť nad bielymi čiarami, a tak ich pred sobotou o niekoľko centimetrov rozšírili v zákrutách 9, 12 a 19. Zmazaných časov bolo skutočne oveľa menej.
Štartový rošt v šprinte tak bude lepšie odrážať skutočnú výkonnosť monopostov. Aj predrozstrelové simulácie prezradili, že ak by všetci jazdci v piatok zajazdili svoje ideálne kolá, tak by sa na čele ocitol Max Verstappen pred Lewisom Hamiltonom a Charlesom Leclercom. Presne táto trojica bola na čele v rozstrele, hoci Hamilton s Leclercom si prehodili pozície.
Za nimi sa ocitla dvojička McLarenu. Lando Norris aj tentoraz zajazdil lepší čas ako tímový kolega. Obaja sa však vyhli chybám v jedenástej zákrute a prispeli k tesným výsledkom. Prvú štvoricu delila jediná desatina sekundy.
V Q3 nechýbal ani piaty Carlos Sainz, za ktorým sú Sergio Pérez a George Russell. Mexičan s Britom mohli skončiť aj vyššie, keby si na sobotu odložili nejaké čerstvé mäkké pneumatiky. Siedme a ôsme miesto je za týchto okolností akceptovateľné. Prvú desiatku uzavreli Alex Albon a Pierre Gasly.
AlphaTauri opäť zostala tesne pred bránami poslednej časti, no tentoraz mohol krútiť hlavou Daniel Ricciardo. Júki Cunoda nepostúpil ani z prvej časti, keďže nestihol začať svoj posledný meraný pokus. Chyba v komunikácii spôsobila, že narazil na časový limit.
Aston Martiny sa zlepšili a oba monoposty sa vyhli potupe v podobe vypadnutia v prvej časti. Simulácie predpovedajú, že v pretekovom tempe by mali mať piate najlepšie auto, no dostať sa na body bude ťažká úloha.
V šprinte, ktorý sa začne o polnoci, sa totiž boduje len prvých osem priečok.
Šprint. rozstrel - VC USA 2023






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:35,997 | 1:35,181 | 1:34,538 | ||
2. | Ferrari | 1:35,999 | 1:35,386 | 1:34,593 | +0,055 | |
3. | Mercedes | 1:36,393 | 1:35,887 | 1:34,607 | +0,069 | |
4. | McLaren | 1:36,499 | 1:35,594 | 1:34,639 | +0,101 | |
5. | McLaren | 1:36,703 | 1:35,753 | 1:34,894 | +0,356 | |
6. | Ferrari | 1:36,268 | 1:35,542 | 1:34,939 | +0,401 | |
7. | Red Bull | 1:36,347 | 1:35,718 | 1:35,041 | +0,503 | |
8. | Mercedes | 1:36,281 | 1:35,847 | 1:35,199 | +0,661 | |
9. | Williams | 1:36,230 | 1:35,947 | 1:35,366 | +0,828 | |
10. | Alpine | 1:36,595 | 1:35,785 | 1:35,897 | +1,359 | |
11. | AlphaTauri | 1:36,737 | 1:35,978 | |||
12. | Aston Martin | 1:36,365 | 1:36,087 | |||
13. | Alpine | 1:36,372 | 1:36,137 | |||
14. | Aston Martin | 1:36,575 | 1:36,181 | |||
15. | Alfa Romeo | 1:36,554 | 1:36,182 | |||
16. | Haas | 1:36,749 | ||||
17. | Haas | 1:36,922 | ||||
18. | Alfa Romeo | 1:36,922 | ||||
19. | AlphaTauri | 1:36,945 | ||||
20. | Williams | 1:37,186 |