logo F1online.skF1online.sk

Wolff: Vedeli sme, že to bude na hrane, no diskvalifikáciu by som pokojne riskoval zas

Toto Wolff
© Sebastian Kawka/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala28. 10. 2023

Kauza zbrúsených dosiek podlahy pomaly doznieva, no z padoku sa ešte ozývajú posledné reakcie tých, ktorí sa zatiaľ mikrofónom novinárov vyhýbali. V prípade Tota Wolffa sme však nepočuli to, čo sme už niekoľkokrát počuli z úst jeho súperov. Namiesto toho prišlo prekvapivé hlásenie, že Wolff by ochotne riskoval diskvalifikáciu zas.

Lewis Hamilton v Austine bojoval o víťazstvo. Keby mu stratégovia namiešali lepšiu taktiku, pokojne mohol skončiť až pred Maxom Verstappenom. Nakoniec sa tešil z druhej priečky, ale len do chvíle, kým sa FIA nepozrela monopostu W14 na zúbok. Mercedes tak odchádzal z Texasu len s bodmi Georgea Russella.

Šéf Mercedesu Toto Wolff v Mexiku prezradil, že diskvalifikácia neprišla ako blesk z jasného neba. Inžinieri už vopred vedeli, že to bude tesné. “Problémom šprintových pretekov je, že monoposty idú priamo do parc fermé a vy ich už neviete nastavovať. Pred sobotou sme si pomysleli, že asi to bude na hrane, ale pravdepodobne budeme mať menšiu rezervu.”

Menšia rezerva sa veľmi rýchlo stratila. Zmenil by Rakúšan rozhodnutie tímu, keby ho Veľká cena USA čakala zas? Tretinový majiteľ stajne prezradil, že preferuje mentalitu všetko alebo nič. “Radšej by som bral diskvalifikáciu a bojoval o pretekové víťazstvo, videl náš výkon, ako skončil na treťom mieste s 25-sekundovou stratou. Hocikedy by som si vybral tú diskvalifikáciu.”

Takéto zmýšľanie v padoku nebolo ojedinelé, naznačujú ďalšie slová Tota Wolffa, ale napríklad aj Lewisa Hamiltona. Sedemnásobný majster sveta pred víkendom nadhodil, že keby FIA skontrolovala všetky monoposty, tak by bolo diskvalifikácii oveľa viac. Rovnaký názor má aj šéf Haasu Günther Steiner, ktorý navyše nechápe, prečo to FIA neurobila. Skontrolovať podlahy všetkých áut by vraj nezabralo viac ako 30 minút.

Diskvalifikovaných mohlo byť oveľa viac. “Presne také reakcie sme dostali od ostatných tímov. Jazdci sa medzi sebou o tom bavili,” prezradil Toto Wolff podrobnosti z “odposluchu”. “Aj z manažérskeho hľadiska si myslím, že veľa, veľa tímov sa pravdepodobne ocitlo pod deväťmilimetrovým limitom.”

V prípade Mercedesu však treba pripomenúť ešte jeden faktor, ktorý môžeme považovať za poľahčujúci. Je ním nasadenie nového balíka. “Zohralo to istú rolu. Získali sme viac prítlaku, čo je pozitívne. Zároveň s tým však naše auto o čosi tvrdšie narážalo na všetky nerovnosti.”

Súvisiace články

Diskusia