logo F1online.skF1online.sk

Najväčšia slabina tohtoročného McLarenu? Vietor

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 10. 2020

Tím McLaren sa v tejto sezóne pohybuje na predných priečkach. Momentálne s tesným náskokom drží tretie miesto v pohári konštruktérov, no partii z Wokingu sa v tomto roku už po asfalte rozkotúľalo toľko bodov, že ich náskok mohol (a mal) byť komfortnejší. Monopost MCL35 však zápasí nielen so smolou, ale aj vlastnými slabinami.

Ako sa ukázalo, k hlavným problémom auta patrí zadný vietor, s ktorým sa inžinieri nevedia vysporiadať dlhodobo. Tento faktor vraj je pomerne významný.

„V prvom sektore sme mali naozaj silný zadný vietor a auto sa hneď zmenilo. Okamžite sa dostavili problémy s vyvážením,“ povedal pilot tímu Carlos Sainz. „Nerád verejne hovorím o nedostatkoch nášho auta, no vieme, že s vetrom máme vo všeobecnosti problémy. Dosť nás to postihlo v Mugelle.“

„Nechcem však povedať, že na nás to má väčší vplyv, ako na ostatných. Koniec koncov, s vetrom zápasí každý.“

V McLarene teraz pracujú na novom aerodynamickom balíku, ktorý bol pôvodne nasmerovaný na rok 2021, no parciálneho nasadenia sa dočkal už aj v tomto roku. Jeho „vlajkovou loďou“ je nový nos, ktorý je založený na koncepte Mercedesu. Technický riaditeľ James Key a jeho ľudia však pracujú aj na riešení problémov s vetrom.

„Niečo také je pre mňa neakceptovateľné a je to niečo, o čom sme vedeli už vlani,“ povedal boss McLarenu Andreas Seidl. „S tohtoročným autom sme dosiahli krok vpred, ale stále to je niečo, čo je na Jamesovom zozname priorít dosť vysoko.“

„Ako sme videli v Rusku, tento problém dokáže naše auto premeniť z veľmi konkurencieschopného na menej konkurencieschopné. To je dosť naprd.“

„Problém sa dá odhaliť ľahko, riešenie je však veľmi komplexné. No ako som už povedal, patrí k našim hlavným prioritám a pracujeme na tom,“ dodal Seidl.

Súvisiace články

Diskusia