logo F1online.sk

McLaren v Rusku v kvalifikácii rovnako ako pred rokom, no z horšej strany roštu

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl27. 9. 2020

McLaren už ako viackrát v tomto roku našiel v sobotu viac výkonu než v piatok a najmä časy Carlosa Sainza z tretieho tréningu naznačovali, že by si britský tím teoreticky mohol trúfnuť aj na umiestnenie v druhom rade. Šieste a ôsme miesto na štarte nie je zlé, je tu však jedno ale…

Pred rokom obsadili McLareny v kvalifikácii rovnaké pozície ako včera, štartovali však z piateho a siedmeho miesta, pretože Max Verstappen mal penalizáciu za výmenu prevodovky. Ak si pozriete zábery z minuloročného štartu, uvidíte, ako sa autá z nepárnych pozícií, čiže z čistejšej strany roštu, dobre odlepili.

Možno aj preto nevládla v aktuálne treťom tíme šampionátu maximálna spokojnosť. Carlos Sainz, ktorý na rozdiel od tímového kolegu jazdil so staršou špecifikáciou monopostu, odštartuje zo šiestej priečky. V Q3 mal síce k dispozícii dve čerstvé sady pneumatík, ktoré si ušetril, no veľmi mu nepomohli, pretože jeho prvý meraný pokus mu vôbec nevyšiel. Aspoň sčasti to zachránil svojím posledným kolom, ktorým poskočil na spomínané šieste miesto.

„Som veľmi šťastný zo šiesteho miesta po náročnej kvalifikácii. Po treťom tréningu sme boli optimistickí ohľadom našej rýchlosti, no akonáhle sa na začiatku kvalifikácie zmenil vietor a teplota trate, tak to trochu rozhodilo balans nášho auta. Napriek tomu som dal dokopy dobré kolo v Q1, vďaka čomu som si ušetril ešte jednu čerstvú sadu pneumatík na tretiu časť. V poslednom pokuse som poskladal dobré sektory, čo stačilo na šieste miesto. Je to dobrá štartová pozícia, no v nedeľu musíme dokončiť načatú prácu,“ povedal Carlos Sainz, ktorý tak nepriamo opísal súčasný problém McLarenu – auto je veľmi citlivé na vietor. A keď sa včera pred kvalifikáciou dvihol práve zadný nárazový vietor, dalo sa predpokladať, že to oranžovým veľmi nepomôže…

Lando Norris jazdil počas celej soboty s novými dielmi, konkrétne s novým nosom. Tieto nové súčasti však predstavujú len časť väčšieho aerodynamického balíka, preto sa nedali čakať zázraky. Mladý Brit napokon odštartuje ôsmy a v internom kvalifikačnom súboji prehráva so skúsenejším kolegom 4:6. Norris v kvalifikácii zdolal tímového kolegu ešte na druhých pretekoch v Silverstone, odvtedy bol v sobotu vždy pomalší.

„Bola to neusporiadaná kvalifikácia s červenou vlajkou a premávkou, ktorej som čelil počas svojich kôl. V aute však bola dobrá rýchlosť a cítil som sa v ňom fajn. Nemal som však dve čerstvé sady na Q3, čo mi trochu sťažilo život. Stále som však šťastný, nemyslím si, že ôsme miesto je niečo hrozné. Bolo to tesné, nemyslím si, že to mohlo byť z našej strany o toľko lepšie,“ vyhlásil Lando Norris.

Pre McLaren je v nedeľu cieľ jasný – bodovať a nestratiť oproti priamym konkurentom v konštruktérskom šampionáte. „Je dobré byť s obomi autami opäť v Q3. Tím spolu s jazdcami urobil v noci z piatka na sobotu dobré zmeny na aute, vďaka čomu sme v treťom tréningu vyzerali veľmi dobre. So zmenou poveternostných podmienok sme však stratili trochu výkonu v porovnaní s konkurenciou. Šieste a ôsme miesto však predstavujú dobré štartové pozície do pretekov,“ povedal šéf tímu Andreas Seidl, ktorý sa vyjadril aj na margo vylepšení na aute Landa Norrisa. „Rozhodli sme sa, že na Landovom aute ponecháme nový nos počas celého víkendu. Na Carlosovom aute sa držíme pôvodného konceptu. Musíte si uvedomiť, že nový nos je súčasťou širšieho balíčka vylepšení, ktorý budeme postupne predstavovať. Takže ešte nemôžeme vidieť jeho celkový prínos. Je dôležité pozbierať čo najviac dát, preto sme sa rozhodli rozdeliť autá,“ uzavrel Seidl.