logo F1online.sk

Za pár hodín predali Turci vyše 40 tisíc vstupeniek

Istanbul Park, Turecko
© FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 9. 2020

Po deväťročnej prestávke sa do kalendára F1 vracia okruh Intercity Istanbul Park. Krátko po potvrdení, že sa Turecko na rok vráti, oznámili promotéri podujatia plán predať 100 tisíc lístkov. Aby svoje šance na naplnenie tejto ambície ešte zvýšili, stanovili naozaj symbolickú cenu vstupeniek.

Tie sa predávajú za 30 tureckých lír, čo je niečo vyše tri eurá. Organizátori takto chcú vyvrátiť ono rozšírené tvrdenie, že v Turecku nie je veľký záujem o Formulu 1. Koniec koncov, to bol hlavný dôvod, prečo Istanbul o svoje miesto pred deviatimi rokmi prišiel. Napríklad v roku 2011, kedy bol Istanbul Park súčasťou kalendára naposledy, zavítalo na okruh len asi 25 tisíc ľudí, čo je naozaj málo.

Dostať na okruh 100 tisíc fanúšikov (necelá polovica maximálnej kapacity) má nepochybne napomôcť návratu Turecka medzi stabilných členov kalendára. Promotéri sú po počiatočnom úspechu optimistickí. Naplniť stotisícovú ambíciu sa určite podarí.

„Za normálnych okolností bolo našim plánom mať úplne vypredané, teda 220 tisíc fanúšikov, to však nebude možné kvôli pandémii,“ povedal promotér Vural Ak, ktorého cituje Motorsport.com. Organizátori si pritom nechávajú otvorené možnosti, kvôli koronavírusu nemusia svoje brány fanúšikom otvoriť vôbec.

„Musíme byť pripravení na všetko,“ vyhlásil Ak. „Ak sa pandemická situácia zhorší, potom usporiadame preteky bez divákov. Kapacita okruhu je nám však dobre známa. Preteky môže sledovať vyše 220 tisíc divákov na tribúnach a otvorených priestranstvách.“

„Ak uzatvoríme niektoré sekcie, vieme na okruh dostať okolo 100 tisíc ľudí za súčasného dodržania potrebných odstupov medzi fanúšikmi,“ uzavrel Ak.