logo F1online.sk

McLaren sa môže usmievať, v ťažkom víkende stratil na rivalov len minimálne

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl13. 9. 2020

McLaren v Toskánsku nemal dobrú rýchlosť a hneď v úvode prišiel o Carlosa Sainza. Napriek tomu získal len o dva, resp. o štyri body menej než priami konkurenti v boji o tretie miesto v Pohári konštruktérov.

Lando Norris odjazdil na svoje pomery až veľmi nenápadné preteky. Po štarte poskočil z jedenásteho miesta na ôsme, z ktorého štartoval aj po prvej červenej vlajke. Na špinavšej strane sa neodlepil ideálne a stratil pozíciu voči Kvjatovi, ktorú si však bravúrnym manévrom v technickej časti vzal späť. Následne pohodlne predbehol Leclerca.

Zaujímavý moment prišiel pred prvými pitstopmi. Lando doťahoval šiesteho Péreza a s inžinierom sa zhodli, že skúsia „undercut,“ pričom mechanici v boxoch boli v pohotovosti. Pérez akoby túto správu počul. Norris sa totiž k nemu zrazu priblížil a namiesto odbočenia do boxov ho na rovinke predbehol. Pérez šiel v ďalšom kole do boxov a práve on bol ten, kto vymyslel „undercut“ na Norrisa, ktorý sa po svojej zastávke vrátil ďaleko za Mexičanom.

Ešte jeden dramatický moment zažil Lando po druhom reštarte, keď ho Alex Albon vytlačil takmer na trávu. Inak bol v pretekoch prakticky neviditeľný, vyhol sa riskantným situáciám a prišiel do cieľa na šiestom mieste. „Som spokojný. Boli to dlhé preteky s dvomi červenými vlajkami, no myslím si, že sme dosiahli náš najlepší možný výsledok. Vyťažili sme z chýb iných jazdcov a nemali sme rýchlosť, aby sme sa posunuli ešte vyššie,“ povedal Lando Norris po pretekoch.

Skutočne, McLaren aj v pretekovom tempe zaostával za Racing Pointom a Renaultom. „Všetci, ktorí boli pred nami v kvalifikácii, boli veľmi rýchli. Preto som spokojný s naším výkonom. Auto síce bolo stále pomerne nepredvídateľné, stále mi chýbala sebadôvera. Z mojej strany som však už nemohol odjazdiť lepšie preteky. Ďakujem za podporu aj svojmu tímu,“ doplnil Lando Norris, ktorý si šieste miesto môže ceniť. Vyhol sa nehodám, chybám a zvlášť po tak ťažkom začiatku víkendu, aký v Toskánsku mal, priniesol dôležité body.

McLarenu totiž v úvode reálne hrozilo, že môže prísť o tretie miesto v Pohári konštruktérov. Racing Pointy boli vysoko, kým britský tím nemal rýchlosť a jedno jeho auto skončilo roztrieskané na cieľovej rovinke. Ťažký víkend sa napokon skončil s minimálnymi stratami. V boji o tretie miesto v Pohári konštruktérov sú kľúčové dve veci – konzistentnosť a veľké bodové zábery. Veľký bodový záber vyšiel McLarenu v Monze či na Red Bull Ringu, inde, ako v Toskánsku, je zase konzistentný. Britská stajňa bodovala vo všetkých pretekoch sezóny.

„Počas tohto víkendu sme sa skutočne trápili s naším výkonom v porovnaní s priamymi konkurentmi v Pohári konštruktérov. Preto sme veľmi šťastní s výsledkami pretekov. Domov si vezieme osem dôležitých bodov. Lando mal dobré preteky, zostal pokojný počas celého náročného a dlhého popoludnia. Carlos mal smolu pri hodinách v prvom kole a pri nehode, no najdôležitejšie je, že on i ostatní jazdci sú v poriadku,“ vyhlásil šéf tímu Andreas Seidl. „Deväť pretekov počas jedenástich týždňov predstavuje najnabitejší program F1 v histórii. Náš tím na trati a v továrni zvládol túto výzvu ohromujúco. Cestujeme domov a každému dáme trochu priestoru na oddych pred návratom do normálnejšieho režimu v nasledujúcich týždňoch,“ uzavrel nemecký šéf McLarenu.